Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å dra til Voss for å føde?? Holder det å ringe opp og si at man vil føde der, eller må man sende inn noen papierer??

Var innstilt på å føde på KK, men vet ikke om jeg vil det ettersom far ikke får være der etter fødsel om det er fullt der. Har også hørt at må man på toalettet må man på gangen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :))

Har pga ett trøbblete svangerskap vært mange ganger på føden på kk. Jeg må berre si at de er fantasiske der:))) Noen av rommene har toalett har eget privat do, men er sant d du sier at en må gå nja..ca 10m fra senga fra noen rom om en skal på do, men er egne toalett( det er ikke toalett alle kan bruke altså ingen dokø..hehe)

Om jeg var deg ville jeg absolutt velge kk.. Må hugse på at kk har de noen av de beste barnelegene i europa om noe skulle gå galt.. Barnet er i de beste hender :)) Har ikke opplevd en eneste gang at mannen min er blitt jagd på dør.. han har til og med fått egen seng.. så om d skulle skje må du være uheldig og komme en dag veeeeeldig mange føder.. Men uansett er barnets sikkerhet viktigest synest jeg.. og for å være helt ærlig er nok både far og mor helt skutt etter fødselen ivertfall to timer etter å trenger å sove dusje osv.. husker jeg stresset endel med d der med førstemann helt unødvendig:)) ..

Masse lykke til:)) Går nok fint uansett:))

Skrevet

Skjønner ikke at man vurderer å føde på Voss når man har mulighet til å føde på KK.

Din, og barnets, SIKKERHET bør veie tyngst.

Skjer det noe på Voss er det helikopter til haukeland...

Lykke til med valget - og med fødselen.

Skrevet

Er førstegangs og har igrunnen bestemt meg for å føde på Voss - hvis resten av svangerskapet foregår risikofritt. Har hørt mange fornøyde som har født på Voss. Blir godt ivaretatt og kan få bli en ekstra dag om en føler for det!

Har fyllt ut et skjema som jordmor hadde, som ho vidare skulle sende til Voss ilag med bakdelen av helsekortet slik eg forstod.

En er nok ikke garantert at far får bli der, men dei tilstreber det, slik jeg har hørt, i større grad enn på KK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...