Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor velger mange å gi mme på kvelden istedenfor puppen? er det pga lite melkeproduksjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini ble tatt med akutt ks og jeg fikk han ikke opp til puppen med en gang. Han lå på nyfødt intensiv i 2 uker etter ks og fikk mat gjennom sonde i munn og nesa. Da vi skulle ha han til å prøve å amme fikk han ikke tak og han styra masse. Satte på skjold,da gikk det bedre. Men han styra masse,gråt og hylte. Det ble bare mas med ammingen, jeg ble stressa av at han ble stressa og gråt og da ble han enda mer stressa og nektet å spise.

Det endte med at jeg fikk mindre og mindre melk og til slutt fikk ikke gutten min ut noe som helst og da ble det igjen enda mer styr.

Jeg skulle ønske jeg fikk til ammingen, men slik ble det ikke. Siden han var på nyfødten i 2 uker fikk han flaske der og det funket veldig fint. Han spiste, la på seg og koste seg med flaska.

Da var valget enkelt for meg. Å se at han koste seg med maten i steden for det maset det var når han lå til puppen.

Nå skal det også sies at det er ikke noe dårligere å gi mme isteden for morsmelk. Man er ingen dårlig mor fordi man velger helt frivillig å ikke amme.

Samme hva grunnen er så er man ikke dårligere enn andre selvom man velger bort ammingen:)

Nå tror jeg ikke det var det du mente heller, men ville bare si det:)

Skrevet

Tror ikke det var det hi mente nei:)

Noen gir en flaske mme om kvelden i stede for pupp/i tillegg til pupp, enten fordi det metter lengere, eller fordi de har lite melk på kvelden. Et alternativ kan være å pumpe ut melk den tiden på døgnet du har mye melk, og gi på flaske om kvelden:)

Skrevet

var heller ikke for å kritisere altså:) Syns bare det passet å påpeke det her, tror nok mange er av den oppfatningen dessverre... IGJEN, beklager om noen følte seg støtt av det..(HI)....

Skrevet

http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden

Det er nok mange som ikke vet om at det er helt vanlig at barn kan bli urolige og ville amme støtt på kvelden og tror de har for lite melk. Sikkert mange som gjerne skulle gjort NOE annet enn å amme på kveldene også:) Og noen få som faktisk ikke produserer nok.

(selv gir jeg kun mme, pga at amming rett og slett er for vondt. Utdrivingsrefleksen blir hemmet av smertene, baby vil ikke amme og produksjonen stoppet nesten helt opp. Ikke alltid det bare går helt glatt, nei...:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...