<3Minesmå<3 Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 noen som vet hva som gjør at jeg har mindre matlyst nå som jeg fullammer? har ikke veid meg ennå etter fødselen, men jeg ser godt at jeg har blitt en del tynnere etter jeg begynnte og amme..ikke at jeg ser så mørkt på det men lurer på hvorfor jeg spiser mindre..`? vil jo ikke slanke meg mens jeg ammer liksom.
2010 Mammaen Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Hvordan vet du at det er pga ammingen matlysten er dårlig? Det kan være mange grunner til dårlig matlyst og det er ikke så uvanlig etter en fødsel pga hormoner, søvnmangel, "fucked up" døgnrytme, stress, ammetåke, uregelmessige måltider, ikke tid/krefter til å lage skikkelig mat, osv. Jeg hadde tette melkeganger som etterhvert utviklet seg til brystbetennelse etter fødselen og dette ga meg dårlig matlyst. Mannen kjøpte inn masse søte ting som havrekjeks, sjokoladepudding, karamellpudding, sjokolade, boller osv for å få i meg noe næring og energi - og ikke minst for å produsere melk. Laget også en "plan" der vi skrev opp når jeg spiste, sånn at jeg fikk i meg noe jevnlig. Glemte rett og slett å spise. Synes det ble lettere å få i seg også "vanlig" mat etterhvert som energien kom tilbake. Nå er jeg kjempesulten hele tiden og kunne spist dagen lang ;-)
<3Minesmå<3 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2010 Jeg vet jo selvfølgelig ikke om dette er pga ammingen. så det kan nok stemme det du sier ang stress og døgnrytme osv.. Prøver og spise selv om jeg ikke er sulten for å få i meg litt hvertfall.
Gjest Kira06 Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Jeg hadde det også slik den første tiden. Usikker på hva det skyldes, men sannsynligvis en blanding av at man er trøtt, sliten og amming. Gikk kun opp 12 kg når jeg var gravid, og gikk ned nesten 30 kg de første seks mnd etter fødselen. Ble også litt bekymret med tanke på avfallsstoffer i melken, men fikk beskjed av HS at det ikke var noe å tenke på så lenge jeg ikke slanket meg.. noe jeg absolutt ikke gjorde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå