Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 11mnd og 7 dager. Han har blitt veldig lei MME, drikker kanskje bare 100 ml pr. dag.

Når kan jeg begynne å gi han vanlig melk? Helsesøstra sa på sist kontroll at vi ikke skulle gi han vanlig melk før han er 1 år. Hva mener dere? Mener å ha hørt og lest at de kan få det fra 10-11 mnd alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syrnede melkeprodukter og melk i matlaging kan de få fra 10 mnd. Ren melk som drikke fra 1 år. Jeg begynte så smått å gi fra 11,5 mnd alder, nen var ikke store mengdene han fikk til å begynne med. Problemet med melk er at det kan fortrenge jernopptak fra andre matvarer. Så når de begynner med kumelk skal de ha max 1/2 liter tilsammen pr dag, inkl yoghurt.

Skrevet

Okei. Tusen, tusen takk for svar! :)

Skrevet

Okei. Tusen, tusen takk for svar :)

Virkelig glad for disse forumene som er her! :)

Skrevet

Jeg gir inntil 0,5dl melk om dagen i ren drikke, i tillegg til evt en yoghurt og kanskje fisk m/hvit saus. Min er 11,5mnd i dag, og han simpelthen ELSKER å drikke melk med sugerør fra glasset mitt! ;) Har gitt sånn liten smaksprøve på melk i en måned eller noe sånt, og har ikke merket noe problemer med det ennå. Yoghurt og hvit saus har han fått i ett par mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...