Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å få vondt i området mellom puppene og magen. Trodde først det var BH som gnagde på siden det er akkurat hvor den ligger men har det også når jeg går uten. Blir verre når jeg sitter (veldig vondt på kvelden etter mye sitting). Klarer ikke helt å skjønne hvor smertene ligger siden huden ser ikke rød ut men det gjør veldig vondt. Magen har blitt veldig stor i det siste og sitter veldig høyt.

Noen som har opplevd dette og vet hva det kan være og eventuelt hvordan man kan unngå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet. Og det er ikke babyen som sparker så høgt!!

Har mistanke om at det er noe hormonellt, slik som bekkenløsninga er. Hadde det akkurat forrige svangerskap.

Vet egentlig ikke hva som gjør det, men har funnet noe som kan hjelpe;-)

Sett deg på alle fire og skyt rygg, deretter strekker du hodet opp og magen/brystet godt ned!!!

Plager meg ikke like mye denne gangen etter jeg begynte med disse strekkeøvelsene!!

Lykke til;-)

Skrevet

Har ikkje spesielt stor mage og den magen e sunket ned. D e bare 3 dager til termin har æ også skikkelig svieondt rett under puppan og mellom . dær bh går rundt. men har gått mye uten bh på kveldene heime for æ syns d e ubehagelig. men har like ondt på mårran som kveldn, så d har ingenting med bhn å gjøre... d svir men e ikkje rød eller utslett. Håpe d e nåen som veit ka det kain være, har ingen anelse....

Skrevet

Det kan rett og slett være luftsmerter høyt oppe, det har jeg hatt en del av før.

Det er jo mindre plass til diverse inni bukhulen, så det kan være press opp mot diafragma/mellomgulvet som gjør at dere har vondt. Det stemmer jo også med at det ofte kommer utover dagen. Da er man jo fullere i magen/tarmsystemet enn om morgenen.

Med mindre det er en sviende smerte i huden, da er det jo noe annet.

Og luftesmerter høyt oppe kan være virkelig vondt altså! Faren min opplevde skikkelige smerter en gang, over magen opp mot brystet. Han var hos legen og de fryktet et begynnende hjerteinfarkt. Han ble sendt til sykehus og undersøkelser der, men vi har måttet mobbe han en stund nå da det viste seg å være luftsmerter:))

Skrevet

Og forresten, det at Med Søtepi i magen har funnet ut at strekkeøvelser hjelper kan jo også stemme med min teori:)

Da fordeler man jo luften rundt og demper presset der oppe.

Men, altså, jeg er ingen ekspert, bare egne erfaringer her:)

Skrevet

Må prøve disse strekkøvelseene! Dette føles ikke ut som luftsmerter. Det er mer sviende vond smerte men man vel aldrig. Mange merkelige greier som man ikke skjønner. Ser i hvert fall ikke ut som jeg er den eneste som har dette så noe med graviditeten har dette å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...