Gå til innhold

Er det mer jobb enn kos ved å ha et ganske lite akvarium?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns ikke det er så mye arbeid i det hele tatt jeg, og vårt er ganske stort. Både 1-åringen og 4-åringen elsker akvariet. De får trykke på foringsautomaten og skru på lyset til fiskene, roper god natt til dem når de legger seg, og har det ganske gøy med å se på alle fiskene.

Annonse

Hei :)

Jeg har hatt fisker i 13 år nå. Å har en god del erfaring.

Min erfaring er at små akvarium er opptil 3 ganger så mye jobb med, enn store. Et akvarium mindre enn 64 liter ER mye jobb med.

For at fisker skal trives så trenger de grus eller sand i bunn av akvariummet. Fyll opp med minst 5 cm høyt..

Planter er også viktig. Her finnes viktige næringsstoffer som fiskene trenger. De renser også vannet litt.

Du trenger også en rot. For algefisken trenger rot.. Dette får du kjøpt på dyrebutikken. Roten finnes mange viktige næringsstoffer for algefiskene.

Algefisker er forresten ganske nødvendig for å holde akvariumet fri for alger og skitt =)

Fisker som er greie å ha med å gjøre, og som også er hardføre. ( Altså fisker som tåler mye ) er gullfisker, slørhaler og stimfisker som neon tetra..

Er det noe mer du lurer på, så bare spørr =)

Eg har hatt ett på 720 liter, no har eg ett på 450 og ett på 110, synst det er kjempekos, og det gjør sambo også+ alle ungene i familien som er på besøk, det første de løper bort til er akvariet (rett etter hundene:P).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...