Gå til innhold

engangsstønad

Anbefalte innlegg

På Nav sine internett sider står det at stønaden kan utbetales tidligst uke 26. noe jeg fikk med de to andre barna. Men nytt lokal kontor sier tdligst uke 28. NAV gjør meg sprø innimellom. hvorfor skriver de da dette på sidene??? pluss at ei dame fortellr meg at jo jeg har pengene innen da og da en s en annen sier at.. nei den har vi da ikke bandlet enda den søknaden din??? utrolig!! fler?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142086789-engangsst%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I loven står det at den kan utbetales fra uke 26.

Men det avhenger av når du søker. Man kan jo ikke søke en uke før og regne med å få penger på konto uka etter.

Det må regnes noe behandlingstid, og dette varierer var NAV kontor til NAV kontor. De fleste kontorer har inntil 3 mnd behandlingstid, akkurat som de har på søknad om foreldrepenger.

Så det kan nok hende at du har fått beskjed om uke 28 pga behandlingstiden.

At loven sier at stønaden KAN utbetales fra uke 26, betyr ikke det samme som at du har krav på å få de på konto i uke 26.

Men er enig i at det er rart at en sier at du har penger på konto til en dato, mens en annen sier at søkaden ikke er behandlet.

Ville nok tatt en telefon og bedt om å få vite behandlingstid og forholdt meg til det i forhold til når du sendte inn søknaden.

Ja enig i det men de krever og terminbekreftelse fra lege utstedt etter uke 26 så den loven er litt... ja....

hvis det er behandlingstid, de skal ha bekreftelse etter uke 26 så kan de jo bare ta bort at den kan utbetales i uke 26.... jaja jeg får de da neste uke, da er jeg fullgåtte 28 uker. vet om endel som ikke har fått foreldrepengene sine før 3 mnd etter fødsel osv. jo fint med etterbetaling men alikevel??!!!

Jeg sækte på dagen 26 uker. og la ved all bekreftelse. damen sa at det tok en uke men da tok det 2. de sier forskjellig hele gjengen. hun siste mente at jeg ikke hadde levert søknad tilogmed. blir svett!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...