Gå til innhold

8 uker igjen:) I full redebygging;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det 8 uker til terminen!

Dagene går ganske sakte, er sykemeldt for tiden, og har ikke allverdens med energi.

Har begynt for fullt å forberede alt til den lille.

Vasker, stryker og legger klær i kommoden, *sukk*, begynner å bli virkelighet dette her!!

Synes det er utrolig koselig å gjøre klart. Må nesten ta meg selv litt sammen, og "spare" litt på den jobben.

Flere som har vært tidlig ute med klargjøring? Hvordan ble de siste ukene da?

Jeg tenker at dersom formen er bra mot slutten, så kan dagene bli ekstra lange siden jeg har gjort alt nå. Motsatt så er det sikkert deilig hvis formen ikke er bra, da kan jeg bare slappe av og ta livet med ro;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er :-) Og er det ikke gøy å være i et slik redebyggingsmodus? Jeg har 18 dager igjen til termin i dag, og det mangler ikke på ting å gjøre selv om jeg var tidlig ute med å stelle og ordne med små søte klær til babyen :-) Så bare gjør det du føler for og ikke "spar" på jobben som du sier. Det er alltids et eller annet å gjøre. Ting går mye saktere å få utført også helt mot slutten. Jeg bruker mye lengre tid på ting nå fordi jeg trenger pauser inn mellom slaga ;-) Og hvis der ikke er oppgaver å gjøre, så hvorfor ikke bruke den aller siste tiden bare på kos og kafebesøk med venninner. Og kanskje koste på deg litt deilig fotmassasje eller lignende? Egenpleie kan jo sikkert bli litt vel lite av mens babyen er helt liten.

I dag greide jeg til og med å hekle ferdig et lite vognteppe ;-) Og det er ikke verst for ei som ikke har hekla siden ungdomskolen. Neste blir å bake litt til barseltida. Da blir det vel en del besøk, og det er greit å slippe å kave med å lage noe da. Og min andre halvdel er ikke akkurat den som fyker rundt og stresser med å fore gjestene ;-)

Kos deg og nyt denne tiden! :-D

Skrevet

Du har nok rett i det! Skal bare gjøre alt det jeg har lyst til nå, så får jeg finne andre ting å fylle tida med mot slutten, hvis utålmodigheten blir for stor;)

Storkoser meg når jeg holder på. Er jo helt fantastisk at vi skal få et lite nurk som VI SELV har klart å lage;) Gleder meg som en unge!

Lykke til med innspurten, du har ikke lenge igjen;)

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Jeg lærte nå nylig at det virkelig ikke er for tidlig å begynne nå! Ble lagt inn med fødsel natt til fredag, var da 32+2, det stoppet heldigvis opp med riestoppende drypp, men har fortsatt vonde kynnere, og fikk beskjed om at fødselen kan skje når som helst nå, og da gjør de ikke noe mer for å stoppe den!

Jeg hadde alt klart av klær, vaska,bretta og lagt i kommoden :) men mangler mye småplukk, og selv om det virker som lite jobb oppi hodet- skjønner jeg nå at det begynner å "haste" litt! Så her håper jeg på å få satt på sengetøy og rydda/vaska huset nogenlunde i løpet av en uke eller to!

Og som hun andre sier, resten av tiden kan man jo bruke på kafèbesøk og egenpleie! Jeg håper lillegutt bestemmer seg for å bli i magen en god stund til, så jeg kan få slappet skikkelig av på slutten!

En ting til jeg lærte når jeg ble lagt inn var at fødebagen burde vært pakka! Utrolig kjedelig å måtte sende typen hjem for å pakke klær, og så kommer han tilbake med de genserene du brukte før graviditeten, og det sier seg jo selv at de ikke passer lenger, hehe.

Skrevet

Har tenkt litt på det med klær.. klarer ikke se for meg at mannen finner de klærne jeg vil ha;)

Tror jeg skal pakke den ganske snart...

Skrevet

10 uker til termin idag, men siden jeg fødte 2 uker før sist gang, kan det jo fort bli litt færre uker til hun kommer også;) Men her har jeg ikke kommet så langt enda gitt, klærne ligger pent (vel vel) plassert i pappesker oppe på loftet, sånn noenlunde sortert etter størrelse ihvertfall, men på langt nær vasket og sortert. Tenker jeg tar det iløpet av august, haster jo ikke.

Men nå har vi jo uansett det meste av utstyret klart siden vi venter jente nr 2 på under 2 år, og det aller meste kan gå rett i arv til lillesøster, veldig praktisk igrunn det ja;)

Tiden før man venter sitt første barn er virkelig helt unik, den får man aldri igjen, så NYT redebyggingen og spenningen jenter! Med en liten turboprinsesse på snart 2 år i hus blir fokuset et litt annet; nesten så man glemmer at man er gravid innimellom, er jo liksom nok av andre ting å henge fingra i;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...