Gjest Sharazi Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Hvordan går det med dere etter fødselen? Hva syns dere har vært det tøffeste og hva har gått best etter at dere kom hjem fra sykehuset? Det er snart 4 uker siden jeg fødte. Selv syns jeg de to første ukene har vært de tøffeste! Snakk om barselstårer! Huff... Jeg har hatt en god jordmor som har forberedt meg på den første tiden, men man forstår det ikke helt før man er der liksom. Nå er det søvnen jeg sliter litt med, da gutten vår ammer hver 2 time døgnet rundt... Men selv om amminga er slitsom, er det den som går best. Gutten vår suger bra og jeg har rikelig med melk. Så her i huset eksisterer ikke ordet MME. Det som jeg syns er så rart, er at selv om man var lei graviditeten og var sliten etter fødselen og den første tiden hjemme, så gleder jeg meg vanvittig mye til neste gang jeg skal få oppleve dette igjen! Det er virkelig verdt det! Begynte å snakke om nr 2 bare 3 dager etter fødselen liksom.. Hehe.. Men det blir nok å vente litt til, ja!
plastblomst♀♂♂ Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Jeg fikk nr. 3 for syv uker siden, så er vel egentlig over barseltiden nå. Med to andre barn på 5 og snart 2 år så ble det hverdag igjen med en gang vi kom hjem fra sykehuset dagen etter fødselen. Synes den første uka var slitsom, delvis fordi jeg pumpet meg hele tiden. Babyen ville ikke ta puppen, har fortsatt lite sugebehov, og jeg er også brystredusert. Så nå er det av flere årsaker kun mme her i huset. Mannen min jobber borte (14-14) og den første jobbeperioden etter fødselen var veldig hektisk. I morgen drar han på jobb igjen, gruer meg litt til det... Ungene skal ikke ha ferie fra barnehagen når han er borte da, veldig greit med mulighet til å sove litt på dagen ved behov:)
Vimse + gullene Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 min lille gull er en mnd nå, og de første 2-3 ukene kan jeg knapt huske noe fra. Det var KAOS, ammingen var et helvete.- Ammetåken var det verste: jeg var så tåkelagt at jeg ikke visste hvilken dag det var, klarte ikke lese, snakke, se på tv osv. Vektnedgang og mye styr. Men nå går alt meget bedre. Har fått orden på amming, får sove fra 11-11 med 2 ammepauser imellom. Men er fremdeles sliten, litt lav blodprosent, orker ikke de helt store utfluktene og blir susete av f eks kjøpesenter, mye folk osv. Tar tiden til hjelp og orker mer hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå