Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Har ei jente på 4 mnd. som har begynt å få grøt. Synes det er vanskelig å tolke om hun er mett da hun verken lukker igjen munnen eller blåser det utigjen (slik storesøsteren gjorde). Ble helt forskrekket da hun i går brakk seg.. Overforet henne sikkert..stakkar! Hvordan viser deres små at de har fått nok?
Gjest eelis+kian Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Han kniper igjen munnen. At hun brekker seg trenger ikke å bety at hun er overmett. Min gutt brekker seg rett som det er, men det er fordi maten treffer et punkt i ganen som gjør at de brekker seg automatisk, særlig hvis maten er klumpete. Nå vet jeg jo ikke hvor mye hun har spist når hun brekker seg, men jeg vil påstå at hun også sier tydelig fra når hun har fått nok :-)
abella Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Det er et godt spørsmål, vi har hatt litt av det samme problemet! :-) Knerten hverken kniper igjen munnen eller spytter ut dersom han er mett. Virker som han ikke skjønner at det går an... Når han begynner å bli mett begynner han å bli utålmodig, virrer med hodet og armene og lager høye lyder som blir mer og mer misfornøyde. (Hvis vi ikke slutter da vil han begynne å hyle) Han har vært sånn helt siden vi begynte med fast føde for snart 4 mnd siden. Veldig rart egentlig, håper han skjønner at det går an å si fra på andre måter snart... Det at hun brekker seg må forresten ikke være et tegn på at hun har spist for mye, men det er sånn du finner ut av etter hvert.
Gjest Kira06 Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Den første tiden var jeg også usikker på det samme, fordi jeg følte at hun spiste og spiste. Men de siste ukene har hun begynt å si klart ifra når hun ikke vil ha mer... ved å riste intenst på hodet samtidig som hun kniper igjen munnen:) Hun er snart 10 mnd da, men vet nå akkurat hva hun vil - og ikke vil.. hehe!
sillyfilly og Olivia Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Tutta mi slutter å vise interesse for maten, begynner å leke med ting og putter fingrene i munnen.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 Lar vær å åpne munnen og vender ansiket vekk fra grøtskjeen.
ett til! Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 min sønn er også veldig vanskelig å lese når det kommer til om han er mett eller ikke,han gaper liksom hele tiden. en itng er å lage en full posjon grøt og ikke gi mer når det er tomt,en annen itng er å følge med for å se om hun mister konsentrasjonen, da begynner min sønn å bli mett iallefall.når han begynner å se en annen vei eller ned.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2010 Takk for svar :-) Er ikke lett å tolke de små bestandig nei, hehe! Har nå tatt noen nye runder med grøt og tror kanskje jeg har funnet måten hun prøver å kommunisere på. Har lagt merke til at hun blir litt irritert, samtidig som hun strekker seg og vrir seg i stolen (bb). Kjefter litt gjør hun også.. Satser på at det som er "jeg er mett" signalene inntil videre ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå