Gå til innhold

Jævla amming, er det en ammehjelper her? ganske langt innlegg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått mitt andre barn, hun er 10 dager nå. Jeg er selvfølgelig blitt kjempesår denne gangen også.

Ved forrige fødsel endte jeg opp med ammeskjold, som gjorde at ammingen sluttet mer eller mindre ved 3-4 mnd. Dette vil jeg unngå nå.... men det er ikke så lett.... har fått blodig sår på ene puppen bl.a.

Det er enorme smerter når jeg legger til (og til en viss grad under ammingen også).

Ene puppen begynner å bli bedre, men jeg er redd for nye sår siden teknikken ikke er bra nok (og særlig når jeg slutter å pumpe)

Fikk litt ekstra hjelp på sykehuset, og feilen er nok at underleppa ikke har bra nok tak. Dvs. babyen trekker til seg underleppa med en gang hun får tak på puppen. Hvorfor skjer dette? Dette er sannsynligvis feilen jeg hadde med første barn også. Familiegenfeil, eller? ;)

Jeg følger alle "oppskriftene" til hvordan jeg skal legge til, men de oppskriftene tar ikke høyde for viftende babyarmer!!!

Ene hånda mi er på puppen (c-grep), andre hånda mi er på ryggen til babyen for å hjelpe henne på puppen. Jeg har IKKE en tredje hånd til å holde underleppa hennes. Enn så lenge hjelper pappaen til, men han er jo ikke hjemme i hele permisjonen liksom. Skulle hatt en fjerde hånd til å holde unna armene til babyen også.

Nå pumper jeg på dagtid og ammer på natta, for å avlaste puppene mine. Men jeg orker ikke holde på sånn i mange måneder.

Jeg vil sååååå gjerne amme henne, og IKKE med skjold (det blir bare søl og produksjonen min blir helt ødelagt av det).

Hvordan skal jeg få til ammingen, eller, hvordan skal jeg få til underleppa til babyen?

Dette ble kanskje litt rotete, håper dere skjønner frustrasjonen min. Er så lei meg og sint - at jeg ikke klarer å mate min egen unge liksom...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å bare la puppen henge naturlig og da altså la henne ligge i ene armkroken mens du holder armene med den andre hånden og prøvd å styre henne på puppen sånn? Rett og slett glemme alle "fancy" måter å gjøre det på og bare drite i alt og prøve litt forskjellig?

Gjest Sharazi
Skrevet

Jeg fikk anbefalt tvilligstillingen, da ungen vår var veldig urolig under ammingen (hodet og armene er overalt..). Men jeg må innrømme at jeg ikke får den helt til, da jeg blir så anspendt i ryggen...

http://www.ammehjelpen.no/tvillingstilling?id=884

Selv skrev jeg en mail til ammehjelpen og fikk svar dagen etter. Jeg anbefaler det. Mange syns det er for personlig å ringe, så er greit å vite at man bare kan skrive en mail også.

http://www.ammehjelpen.no/spor-en-ammehjelper

Gjest Sharazi
Skrevet

Jeg fikk anbefalt tvilligstillingen, da ungen vår var veldig urolig under ammingen (hodet og armene er overalt..). Men jeg må innrømme at jeg ikke får den helt til, da jeg blir så anspendt i ryggen...

http://www.ammehjelpen.no/tvillingstilling?id=884

Selv skrev jeg en mail til ammehjelpen og fikk svar dagen etter. Jeg anbefaler det. Mange syns det er for personlig å ringe, så er greit å vite at man bare kan skrive en mail også.

http://www.ammehjelpen.no/spor-en-ammehjelper

Skrevet

Jeg har blitt blodig sår de første ukene med ammingen av alle mine tre, det er grusomt vondt og aldeles forferdelig når det står på som verst.

Jeg ammet i tvillingstilling de første mnd, til det vonde hadde grodd, de fikk liksom bedre tak på den måten, holdt som du gjorde for å få barnet til puppen.

Noe annet jeg gjorde, var at jeg reivet babyen i en flanellsbleie, pakket han inn som en burrito, slik at armene lå inntil kroppen hans og bare hodet "stakk ut" på toppen. Etter tre slike reivingen skjønte han tegningen, at det var mat i sikte, og lå og gapte som en guppy-fisk. Lovely :) Hendene var ute av veien og ikke i nærheten av mine såre pupper.

Kanskje det kan hjelpe deg? nå gråter lillemor, må opp og amme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...