Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Del Skrevet 13. juli 2010 Hvilke ting er greit å kjøpe brukt, og hva bør være nytt? Jeg er plutselig i 24. uke og har ingenting. Fikk plutselig dårlig tid.. Og er det noen som kan hjelpe meg med en link til komplett innkjøpsliste for vinterbaby? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142086205-brukt-eller-nytt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Del Skrevet 20. juli 2010 Det er vanskelig å kle på et nyfødt barn klær. Er ikke før barnet er ca 3 mnd at det går litt lettere. Vinterbarn bør derfor etter min mening ha en skikkelig dunpose som kan brukes både i bilstol og i vogn. Da trenger du bare ullundertøy, en god lue, votter og hals. Eller lue med hals. Posen kan godt kjøpes brukt. Hva du velger med klær er jo individuelt, men skikkelig ullundertøy koster gjerne rundt 400,- for settet nytt.Ullue koster nesten det samme. Trenger ikke saueskinn som "alle" skal ha. Gulpekluter ville jeg kjøpt nytt. Og vaskekluter. Stellekommoder blir slitt, de brukes jo en del år, men mulig du kan få kjøpt en brukt som ikke har vært brukt så mange år. Badekar i stellekommode er bare tull!!!!! Vasken fungerer fint den første tiden, så kan du heller kjøpe en vaskebalje til å sette i dusj/badekar. Eller oppå vasken/benken som vi gjorde (120 cm benk/vask). Du har da ikke dårlig tid!! Du får masse klær i små størrelser i barselgaver. Du kan jo hinte om at du ønsker deg skikkelig ullundertøy... Hvor mye klær du trenger er litt avhengig av babyen. Mine har ikke gulpet eller bærsjet mye, så har gjerne brukt de samme klærne i flere dager. Sprinkelseng kan fint kjøpes brukt, men jeg ville ikke kjøpt brukt madrass. Mine barn har brukt den samme madrassen, men brukt hadde jeg ikke kjøpt. Det blir oppkast, tiss og bærsj på madrassene... Sengekant, ellers blir en springkelseng fort litt stor. Babycall kjekt å ha. En håndpumpe kan du plutselig få bruk for for å lette trykket litt... Bare noen raske tanker. Lykke til .-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142086205-brukt-eller-nytt/#findComment-142110006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå