Gå til innhold

Tørr nesten ikke å gå på tur med henne,hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten vogn å alt.Hun er 3 år å for stor til vogn men hun vil ofte ikke leie meg å vil springe fra meg,jeg er livredd å har ikke tørt ut med henne på noen dager nå.Sist vi var ute ville hun ikke hjem igjen så jeg tok henne under armen å bar hun ett lite stykke åsså tok jeg henne så hardt i armen siden hun sa jeg klep henne,men jeg kunne ikke miste henne igjen å springe etter henne det klarer jeg ikke heller,hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til henne før dere går ut at hun må være snill å holde deg i hånden hele tiden, ellers blir det ingen tur. Evt. lokke med noe kjeks til dere kommer hjem igjen.

Skrevet

Er hun lydig ellers?

Hvis ikke, så er det noe dere bør gjøre noe med, begynn å bli mer konsekvent med henne, og ikke la henne få vilja si uansett hvor mye hun stritter imot. Hun er bare 3 år, og kan taes under armen eller på ryggen om hun ikke samarbeider.

Eller så får dere bruke vogn. Har sett mange store unger i vogn, og er den dere har for liten får dere bare kjøpe ei ny, kanskje litt rimelig paraplytrille.

Har hun trehjul sykkel? Det er stor stas å få sykle rundt på egen hånd, knytt et tau til enden av sykkelen så har du kontrollen.

Et annet forslag: Neste gang dere skal ut (trenger ikke å være noe spesielt) så sier du til henne at hun må holde seg i nærheten av deg og holde i hånda når dere skal over veien, etc. Og så sier du at om hun ikke vil høre etter, men gjøre seg vanskelig, så går dere rett hjem igjen.

Da er det ekstremt viktig at du følger opp, og faktisk går hjem hvis hun skaper seg. Jeg kan nesten garantere en mye mer lydig unge etterpå. ;)

Skrevet

Øv masse. Ta kortere turer og si at når klokken er så mye skal vi hjem og da går dere hjem. Eventuelt lær henne til å holde hånden alltid, så kan hun heller få slippe etterhvert når hun er blitt mer lydig. Men husk at ting må få konsekvenser, alltid, for da lærer hun til slutt at det nytter ikke å tulle med mamma.

Hun kan forresten sitte i vogn selv om hun er 3 år. Det hender at jeg har min 3-åring i vogn, selv om det er sjeldere og sjeldnere. Og jeg har stor unge. Ikke slutt å gå på tur, hun har så godt av det.

Skrevet

Gutten min liker ikke å leie, så her blir det en "trussel" går han ikke fint må jeg leie han. Om det ikke funker (han legger seg ned midt i veien om jeg prøver å leie) så bærer jeg en hylende og sprellende unge hehe. Dette er noe de er pent nødt til å lære, og å ikke ta de med på tur fører ikke noe godt med seg. Kan ikke du ta henne med på tur der dere kan "øve"litt til hun er såpass lydig at du kan ta henne med andre steder?

Og det å holde hardt i arman, selvsagt liker de det ikke, men av og til er det bare nødvendig. Og forhåpentligvis noe de lærer av om dette gjentar seg. Vær konsekvent så hun vet hva hun kan forvente. Så går det nok bra skal du se.

Skrevet

Har det samme problemet med gutten min.. Når vi går tur på lekeplasser osv og det bare er "tur" for kosen sin skyld bruker vi ikke vogn.. Men om vi feks er i byen eller på senteret må jeg ha vogn vist ikkje flyger han avgårde.. han blir 3 år om noen dager.. Heller vogn en at jeg skal miste han:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...