Lillegull-juli2010 Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 De siste dagene har jeg hatt en del vondt nederst i magen...eller ubehag er kanskje mere riktig ord. Det kan ligne på menssmerter, det er press nedover og jeg kjenner det spesielt godt når jeg reiser meg og når jeg går. Kjenner det også ekstra mye når jeg går i negoverbakker. På en måte kan det virke som om det er hodet sm presses nedover og baner seg plass/fester seg. Er dette modning? Merker at det skjer noe der nede i større grad enn tidligere. Kanskje ikke så rart. Har 2 uker igjen til termin. Noen som kjenner det p samme måte, eller vet hva det kan være?
KineMarie Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Det kan fint være barnet som "legger seg til" i bekkenet. Jeg har hatt det sånn lenge Termin om 2 dager, men det har ikke blitt noe værre nå mot slutten.
mo9x Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Jeg har også to uker (+) igjen, og jeg har kjent det slik i et par uker allerede! En mellomting mellom menssmerter/diaré-smerter kjennes det ut som, og i blant stikker det nederst i ryggen også. I tillegg stikker det innvendig og presser nedover hvis jeg står eller går. Ifølge jordmor er dette modning og helt normalt, stikkingene innvendig er hodet som skrur seg nedover bekkenet og legger seg på startstreken. Det kan visst holde på sånn en god stund.. Jeg trøster meg med at kroppen øver seg og sikkert blir veldig flink til fødsel... Lykke til!!
Trio? Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Heisann :-) Jeg hadde skikkelig modningstegn i hele uke 36 og 37. Til tider var menssmertene så kraftige at jeg måtte ta pause i det jeg holdt på med. Fra og med uke 38 har jeg bare kjent svakt til disse og fikk vite på kontroll i uke 38 at nå hvar babyen festet. Så ja - det er positive tegn om at du nærmer deg fødsel :-) Det var godt å tenke på underveis at dette er innspurten på veien til målet, syntes jeg da :-D Lykke til på sisten biten inn mot "mål", snart har vi våre små herlige babyer her :-))
Lillegull-juli2010 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2010 Takk for svar. Nå har jeg vært på kontroll hos jordmor også. Hun sier hodet er kommet godt ned, men at det ennå er litt bevegelig. Synes egentlig det er godt å kjenne noen tegn på at det nærmer seg. Jeg er klar for at den lille skal komme! Samtidig er tanken på at det bare en få uker igjen til et nytt liv ligger i mine armer ganske voldsom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå