Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bah, føler vi alltid sliter med noe.. :s I begynnelsen så ammet jeg med problemer, han ville ikke suge, bare kavet, ofte måtte jeg pumpe og gi på flaske. Det endte jo med masse kaving og luftsmerter, brystbetennelser og sår. Etter ett par uker med stress så ble han ikke mett, det endte med en sulten sinna gråtende baby. Da begynte vi med mme i tillegg, og fikk en ny unge. Gav tilslutt opp ammingen, for han ble jo ikke mett av mm. Da forsvant luftsmertene.. Nå får han kun mme, og ting har gått strålende i 3uker. Men nå spiser han hele tiden.. :s Er ikke mye han spiser hver gang heller. Han spiser ca10måltider i døgnet og hvert måltid er på rundt 40-60ml, han er sulten hver andre time.. :s Er ikke dette litt ofte? Vi lar han jo være selvregulerende, men han spiser jo ganske ofte, og det gjør jo at magen blir ganske hard, siden mme er ganske tungt fordøyelig. :s Vi gir jo malt for magen, men syns egentlig han spiser litt for ofte, men vet jo ikke hva som er vanlig. Han er forresten 10uker.

Noen tips? Erfaringer, råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi spiste veldig lite til å begynne med hun også, fikk i henne max 80ml. Som regel så spiste hun bare rundt 60ml og hun nektet å spise mer. Kunne holde på i over en time å mate henne...

Etter råd fra jordmor på sykehuset så lot vi det gå 3-4timer mellom hver gang hun fikk. Vi gikk ned til ca 6 matinger i døgnet og fikk en baby som spiste mer ved hvert måltid og som generelt sett var litt mer fornøyd.

Så kanskje dere kan prøve å la det gå litt lenger mellom hver mating? Det funket for oss hvertfall :)

Lykke til

Skrevet

Vi prøver så godt det går å dra det ut til hvertfall 2 og en halv time, men det er ikke alltid han vil det. Vet ikke om jeg gir opp for kjapt eller ei, men syns ikke noe om å la han gråte av sult.. :s Om natta går det 3-4timer mellom måltider som oftest. Noen ganger så går det faktisk 5-6timer om vi er heldige, og da spiser han godt på morgnen, men så sklir det ut igjen til hver andre time. Prøver å gi vann\smokk istede, men det vil han ikke ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...