LaBellaBella Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Hittil har vi lånt bilsete til lillegutt på 4.5 mnd men skal levere det tilbake når han er ca 7 mnd. Spm er da hvilke bilsete vi skal kjøpe? Føler vi er litt mellom to bilseter når han er i den aldern. Skal vi gå for ett i vektklasse 0-13 kg eller og evt hvilke modell/merke anbefaler derer? Ønsker jo å kjøpe ett som varer en stund men sikkerhet går jo forann alt.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Har dere isofix? Eller skal dere bruke bilbelte?
Sistah*G07*J09* Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Visst dere skal gå for ett i 0-13kg klassen så anbefaler jeg acta graco duo logic. Veldig stort sete, hvor jenta vår på 8mnd sitter kjempe bra. Men med ett sånn "babysete" så må dere jo kjøpe nytt når ungen begynner å nærme seg 1år. pga plass i setet. Så visst dere skal kjøpe ett større sete 0-18kg evt 9-18kg, så ville jeg gått for ett som kan reclines (helles bakover), slik at det ikke blir så bratt sitte stilling. Besafe izi combi er ett kjempe bra setet. Å isofix er genialt, men sjekk om du har det i bilen først da
mamma og my Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Jeg ville ventet til dere skal levere setet tilbake med å kjøpe. For dersom han er en stor gutt, kan det hende han kan passe rett inn i et 9-18 kilos sete, evt 0-18. Det ligger div tester på forbrukerportalen.no ang seter. Babysetet kan han uansett ikke bruke lenger enn til han fyller året. Vi har acta graco med base som babysete, og er veldig fornøyd. Som neste sete kommer vi til å gå for enten britax, besafe, røhmer eller maxi cosi.
LaBellaBella Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2010 Har isofix så vil fortsette med det for det heilt supert. Lillegutt er 7.5 kg nå så han usikker på om han bikker ni kilo før vi må ha nytt sete.
Babyønske �� Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Akta Graco DuoLogic kan brukes fra 0-18 kg det da, så det er jo et lurt sete for HI å kjøpe.
Sistah*G07*J09* Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 obs! mente acta graco logico S litt forskjell
Babyønske �� Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 Akta Graco Duologic. Kan brukes fra 0-18 kg(kun bakovervendt). Har det selv til min gutt og han sitter veldig godt i det, god liggestilling har det også. Når han er så liten så bør nok det laveste stillet brukes fram mot 10--12 mnd. Det er også et av veldig få seter på markedet som kan festes bakovervendt enten med isofix eller setebeltet. Veldig greit om man skal bruke en bil uten isofix. Vi valgte det bla fordi vi har vært avhengig av å ha gutten vår i framsetet når vi kjører alene med han(liker ikke å kjøre bil).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå