Gå til innhold

Amming og jordbær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt litt forskjellig, både at man skal holde seg unna jordbær men også at det ikke har så mye å si. Jeg rett og slett ELSKER jordbær, men hadde bestemt meg for å være forsiktig i sommer, siden jeg ammer min lille snuppe på 3 uker. Nå holder jeg likevel på å sprekke her. Vi er på ferie hos svigers, og her kommer bestefar daglig med minst 3 kurver med de herligste jordbærene jeg har sett. Store, røde, saftige, nyplukkede jordbær som jeg til nå har sittet og sett på de andre gafle i seg og ikke minst skryte uhemmet av! (dag 3 idag, og vi skal være her en uke til!!) *sukk* Så da tyr jeg til dere damer, hva slags erfaringer har dere med bær og frukt når de er så små som tulla mi er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spist jordbær nesten daglig nå i det siste og det ser ikke ut til at vesla merker noe til det! Hun er 2,5 mnd.

Skrevet

Det er jo bare å prøve! Men ville ikke akkurat spist en hel kurv... Krysser fingrene for deg:-) Min lille på 2 mndr reagerer på det meste jeg spiser, derav jordbær - spiste 5 bær her om dagen, og han skrek som en stukken gris hele kvelden.

Skrevet

ingen vits i å nekte seg moderate mengder så lenge barnet ikke reagerer på det. og som det står i artikkelen det linkes til, er det vel ikke vitenskapelig belegg for det heller. det merker du ikke før du har prøvd! min lille på 1 mnd reagerer verken på jordbær, chili, hvitløk osv. spiser litt av det meste:)

Skrevet

Takk for flotte svar. Da tror jeg jammen jeg skal være så dristig at jeg prøver et jordbær eller to idag, gud som jeg gleder meg!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...