Lukkelukken og bebibror Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Noen fler som har hatt vannkopper i svangerskapet? Tok blodprøve når kommende storebror fikk det, og fikk til svar at jeg ikke har antistoffer mot det. Og nå har jeg altså fått det selv... Vil ikke ha mange linker til sider som gjør meg nervøs, jeg har googlet det allerede Men, er det noen fler som har hatt det i svangerskapet her? Det har gått bra med dere eller?? Legen sa at det er økt risiko for spontanabort, men det er kun når infeksjonen kommer i kroppen, altså når man er syk med feber, FØR utslettet kommer. I løpet av denne uken, 14. uke, har jeg begynt å kjenne liv, så det har jo heldigvis gått bra. Men faren for fosterskader er jo der... Hjelp, jeg er en SMULE nervøs!
snartmammapåny Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Har absolutt ingen erfaring, men vil ønske deg god bedring og håpre det ordner seg helt fint for deg og den lille i magen!
vennendin Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Hei. Jeg kan ikke så mye om dette. Men mamma fikk vannkopper når hun var høygravid med meg. Det gjorde at også jeg fikk det når jeg svømte rundt inni magen og jeg slapp å få det når jeg kom ut. Håper det går fint med deg.. ikke kjekt å gå rundt å være bekymret
Lukkelukken og bebibror Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2010 Åh, jeg er jo så bekymret jeg nå, etter alt det skumle jeg har lest på nettet. Legen sa det som jeg skrev, men ville ikke uttale seg mer om det, for han var ikke sikker selv. Har vært syk hele forrige uke med skikkelig forkjølelse, og helgen før det var jeg helt totalt slått ut. Så jeg har jo blitt smittet i uke 13, og risikoen for at barnet skal ta skade er liten. Men huff da! Har ventet i 22 år på dette, og NÅ, nå som er jeg er GRAVID, da skal jeg få det... Typisk.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Har selv ingen erfaring, vil bare ønske deg god bedring:) Men er du veldig bekymret og urolig, ville jeg prøve å få kontakt med en infeksjonslege eller en fødselslege på sykehuset i nærheten.......og høre hva de mener om saken:) Lykke til
Lukkelukken og bebibror Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2010 TAKK Så lenge jeg kjenner liv er det vel greit, antar jeg! På min 15 uker lille baby i magen! Huff, kommer til å bli helt paranoid om jeg ikke kjenner det en dag... Men skal gjøre så godt jeg kan, jeg skal tenke positivt! Har heldigvis en over-positiv fyr i huset
gobop Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Ring føden! Snakk med lege der - jeg er ganske sikker på at du skal ha en slags tablettkur. Lykke til!
april*82 Skrevet 14. juli 2010 #9 Skrevet 14. juli 2010 Har ingen erfaring selv, men hos jordmor i går nevnte hun faktisk noe om dette. Hun sa at det ikke er farlig å få vannkopper tidlig i svangerskapet, men at det er rundt fødsel man helst vil unngå det. Da er det stor sannsynlighet for at barnet blir smittet av mor og blir født med vannkoppet eller får det like etter fødsel, og det vil man helst unngå pga faren for infeksjoner, hjernehinnebetennelse etc. Så for å se positivt på det kan du jo være glad du fikk det nå og ikke i uke 39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå