Gå til innhold

Trenger desperat behov for tips angående legging!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 26mnd som har slitt med søvn siden dag 1... I perioder går d veldig greit, men nå er vi igjen inne i en periode hvor senga er han verste skrekk. Har begynt å hoppe over sprinkelsenga og står konstant opp. Når han blir lagt tilbake i senga blir han helt krakilsk og desperat. Klamrer seg fast og vil opp. Hvis vi blir inne hos han tøyser han bare og det samme skjer hvis vi legger oss sammen med ham. Vi har prøvd å kutte ut dagsoving, kortere dagsoving, legge tidlig, sent og det meste annet tror jeg. Snart ødelegger det hele familien vår og jeg syns synd på jenta vår på 4mnd som aldri får oppmerksomhet om kvelden... Har noen erfaringer eller råd å dele hadde jeg blitt veldig glad:) Blir så utrolig dårlig stemning i huset når han må kjeftes i seng hver kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bytte seng i første omgang. På en så stor gutt må jo en sprinkelseng virke som et fengsel - ikke rart det skremmer. Ellers ville jeg ha telstet for sure oppstøt (noe som er ganske vanlig ved søvn) og allergier. La ham ligge med hodet høyt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Huff , dere har det slitsomt.

Hos oss fikk vi ikke løsningen etter uttallige legebesøk, men etter en konsultasjon hos fotsoneterapeut. Etter hennes anbefaling fikk vi sjekket for allergi pga dårlig arbeidende tarm og resultatet var melkeallergi. Dagens melk skulle fordøyes på nattestid og det var plagsomt for tulla. I tillegg hadde hun noe væske i mellomøret som soneterapeuten fikk vekk etter 2 behandlinger.

Legging og nettene ble så mye bedre.

Dersom dere ikke har anledning eller ønsker og forsøke fotsoneterapi så har jeg et forslag for rett og slett og bryte uvanen hans.

La han være våken til han sovner av seg selv på kvelden et par dager (ikke la han forstå at det er leggetid...), lurt om han ikke sover på dagen slik at det ikke blir alt for sent for hele familien. Bær han inn i senga når han har sovet ca 10 minutter.

Så ville jeg ordnet en annan seng til han, og la han være med og sette den på plass og ordne til. Snakk om at det blir deilig for han og legge seg i den nye senga. At han er stor gutt etc.

Så er det en sjangse for at han faktisk vil legge seg.

Håper dere snart fpr bedre kvelder :-)

Skrevet

Jenta mi har alltid hatt sprinkelsengskrekk, så rett før hun ble 2 år så fikk hun være med pappa og sette sammen ny stor-jente-seng og legge seg i den samme kveld. Det var stas, og etter det legger hun seg uten problemer. Kanskje dere skulle prøve og bytte seng?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...