Gå til innhold

På sykehus :-(, uke 14+4

Anbefalte innlegg

Ligger faktisk på føden nesten 6 mnd før jeg skal (i mangel på gyn.avd.) hadde delvis morkake løsning natt til søndag, og det var ganske dramatisk. Startet da jeg kom hjem fra seinvakt og sto i dusjen. Plutselig begynnte d å renne blod ut av meg, og da mener jeg renne!!! Aldri opplevd lignende ved noen mens. Kom meg opp i sengen og ringte legevakten som sendte ambulanse med en gang, blødde mye i ambulansen, men hadde ikke smerter, og det rant på gulvet når jeg kom meg opp i gyn stolen for UL. Og på skjermen så gynekologen en liten krabat som så ut til å være i fin form!!!

Var ganske dramatisk en stund da gyn mente at det var fare for livet mitt og jeg ble lagt på post op. til observasjon. Helt utrolig nok stoppet blødningene etterhvert. Eller ikke stoppet da, blør litt enda men bare når jeg sitter på do :-/

Nå er jeg beordret til sengeleie, til blødningene har stoppet helt opp og har vært helt borte i minimum 24 timer. Tok ny UL i går ettermiddag og det ser ikke ut til at den lille har tatt skade av dramatikken.

Gynekologen fortalte at hun ikke hadde sett lignende i løpet av sine 20 år i yrket :-O...

Etter sengeleiet et opphevet skal jeg holde meg iro resten av svangerskapet, ingen husmoraktiviteter på nesten ett halvt år....:-/ heller ikke shopping var hun snar å legge til :-)

Ser for meg at det blir uendelig lenge til jul, og mye tid på pc :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142084199-p%C3%A5-sykehus-uke-144/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, det hørtes ikke mye hyggelig ut. Men så godt at alt ser ut til å være bra med den lille, tross alt. Du får bruke mye tid på BIM framover da ;) Vet de hva som kan være årsaken til det som har skjedd?

Har ikke vært noen god opplevelse nei, men samtidig ser en jo faktisk hvor mye frøene våre faktisk tåler i magene våre :-)

Har akkurat hatt besøk av gynekolog igjen, skal på ny UL senere i dag, hun var positiv til tiden fremover i og med at jeg blør mindre og mindre, men måtte muligens belage meg på å ligge resten av svangerskapet :-((

Håper jeg slipper å ligge på sykehuset i så fall, blir ensomt her og får alt for god tid til å tenke, og desverre ikke bare positive tanker.... Men prøver å holde humøret oppe :-)

Har sendt resten av familien på campingtur i dag, samboeren var meget motvillig, men jeg sa at jeg ikke orker å ha dårlig samvittighet for at jeg har ødelagt ferien for alle...

De blir borte en liten uke, håper de får det fint....

Lurer på hvor fett hår det egentlig går an å få :-))) håper jeg får ta meg en dusj snart :-)

Stakkars deg! Får virkelig medfølelse med deg... Må ha vært en ekkel opplevelse, og det høres jo uendelig kjedelig ut å måtte ta det så med ro hele resten av svangerskapet. Glad for å høre at krabaten din ser ut til å takle dette bra!! Det er jo det viktigste oppi det hele.

Håper det går seg til, og at du får unslippe senga etterhvert.

Klem!

Annonse

Ånei, så skummelt!

Godt å høre at den lille har det bra, og selvfølgelig at mor er på bedringens vei.

Kjipt å kanskje måtte ligge i ro resten av svangerskapet da. Håper du har noe håndarbeid eller ettellerannet hobbygreier å ta deg til. Det korter litt ned på tiden hvertfall :)

Lykke til og god bedring

Klemmen

Var på ultralyd igjen i går og alt så fint ut, det lå en liten blodannsamling ugjen inne i livmoren som nok ville komme ut, ellers har jeg ikke blødd siden i går morges!! Jippi :-))

Når de satte UL opp på magen løftet junior hånden som en hilsen til oss, var rett rørende å se, " hei mamma" sa gynekologen og jeg og resten inne på rommet måtte bare le litt, var herlig å se :-))

Krysser fingrene for et problemfritt svangerskap videre, takk for lykkeønskningene :-))

Hei, For en skummel opplevelse. Fantastisk at det virker som det går bedre. Håper at du har det bra.

Apropos det fete håret. For noen år siden hadde en periode da jeg måtte vaske håret mitt hver dag for det ble så fort fett, så jeg tvang meg til å ikke vaske det så ofte. Var fælt, men nå er håret normalisert og det blir nesten ikke fett lenger. (Noe som er praktisk neste gang når du får bli med familien på campingtur eller noe).

Åh. Lykke til.

Så gode nyheter at den lille der inne har det bra:) Blir det en gutt må han jo bare hete Odin.....hehe

hvordan går det med deg nå da?? Blir du liggende på sykehuset eller får du komme hjem......ønsker deg masse masse lykke til videre:)

Tusen takk for alle lykkeønskningene :-)

Jeg er heldigvis utskrevet fra sykehuset og hjemme igjen. Begynner nå å kjenne den lille beveger seg av og til (dette er nr. 3), gleder meg til dette blir mer regelmessig, godt å kjenne at det faktisk er liv der :-)))

Grunnen til at dette skjedde kunne være at jeg har to tidligere keisersnitt og at morkaken hadde festet seg over arrved derved litt mer skjørt, men dette kunne de ikke vite sikkert.

Vi har det hvertfall kjempefint nå og håper svangerskapet videre blir problemfritt :-)))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...