Gå til innhold

til dere som har fått innvilget keisersnitt pga fødsels angst o.l.

Anbefalte innlegg

hei.

dere som har fått innvilget dette har det gått bra?

eller tok behandlings tiden lang tid?

skal ha en prat med jordmor nå anng dette, å snakke om event søke om keisersnitt.. da angsten har begynt å styre min hverdag om dagen,

takk for svar=)

Fortsetter under...

var på sykehuset i dag og fikk mitt endelige ja. Dette var på KKBergen. Min lege sendte søknaden i midten av juni, så ca en mnd har det gått fre papirene ble sendt:)

Er storfornøyd med at alt gikk så bra. Var igjennom det samme for 8 år siden, og da var saksbehandlingen like rask.

Lykke til, og stå på. Er nervepirrende når det står på, men angrer ikke et sekund, fordi nå kan jeg ta sommerferie i hvilemodus, isteden for å gå å grue seg for en evt fødsel.

Jeg skal ha ks om noen uker, og dette er mitt 2 pga fødselsangst (nå skal det sies at jeg har en meget trumatisk fødsel før det, som har satt sine spor)

Hadde ks på overtid sist (jeg låste meg helt, og hadde skikkelig sammenbrudd)

Denne gangen ble det søkt om i uke 24, kom inn på s.hus i uke 29, fikk ja med en gang, og dato samtidig

Hei:)

Jeg er førstegangs med sterk fødselangst. første gang jeg var hos jordmor nevnte jeg dette og fikk komme til samtale hos Jordmor på morgenrøden(de kan spesielt mye om fødselangst osv) ang fødselangst...traff en veldig forståelsefull jordmor som jeg åpnet meg helt for... fødselangsten min hadde tatt over hverdagen og jeg hadde det helt for jævlig hver dag for det eneste jeg tenkte på var fødsel osv osv... jordmor satt opp time hos ks overlege som skulle ta det endelige svarte for jordmor bestemmer ikke det.. min lege hadde skrevet et brev ang fødselangsten min som han hadde sendt til sykehuset... jeg var livredd den dagen vi skulle til og få svaret, det virkelig som legen hadde bestemt seg før vi kom etter og ha lest igjennom papirene min, og fikk et ja.. hun gikk gjennom hva som skulle skje osv.. fikk brev i posten noen dager senere med dato og kl :) så nå er vi lettet og glade og jeg kan nyte tiden uten og beskymre meg mer:)

masse lykke til!:):)

Dere som har hatt keisersnitt før, hvor lang tid gikk det før dere kunne begynne å trene etter fødselen? Og, har dere fått såkalt "overheng" i forbindelse med såret som jeg leser mange får? Er det jeg vegrer meg mest for angående keisersnitt.

Hvordan klarte du å formidle fødselsangsten? Hva ble skrevet i brevet f.eks.?

Er andregangs med fødselsangst, men vet ikke hvordan jeg skal klare å formidle dette til jordmor og lege, er så redd for ikke å bli trodd og å bli tvunget til å gjennomgå vanlig fødsel igjen.

Annonse

for meg,tok det lang tid før jeg turde ta tak i dette, gikk på fødselforberedene yoga og håpet dette ville hjelpe eller at jeg ville "vokse" angsten av meg... men når det ble bare verre og verre, fikk ikke sove om natta osv forstod jeg at nå må jeg virkelig ta tak i dette! og veien var ikke lett, første jordmoren jeg var hos tok dette ikke seriøst,men hun sendte meg takk og lov til sykehuset og der møtte jeg 2 forskjellige herlige jordmødre.. de merket på meg hvor vanskelig det var for meg og begynne denne praten... du burde ta dette opp med jordmoren din og be henne sende deg til samtale på sykehuset.. før samtalen på sykehuset leste jeg masse om ks, så jeg hadde litt kunnskap før samtalene.. jeg stod på mitt, jeg sa jeg har bestemt meg 100% at jeg ønsker ks, skrev ned på et brev hva jeg var redd for,tanker osv som jeg hadde med som en liten "huskelapp"... jeg fikk med meg et brev hjem av jordmor hvor det var 5 spørsmål, svarte på dette og tok med meg brevet til overlegen.. jeg fortalte også min fastlege hvordan jeg hadde det og spurte han: kan du skrive en anbefaling ang ks? og det gjorde han.

Man kan ikke bli tvunget til en vaginal fødsel, men man har heller ikke krav på ks... Om jeg hadde fått nei på mitt sykehus her i byen så hadde jeg ringt oslo ang ks samtale....hvem by holder du til i?? jeg var virkelig livredd før samtalene men jeg var så langt nede at jeg skulle ha ks samme hva!! Jeg hadde med samboeren min på samtalene og han støttet meg og hjalp med når jeg var gråtekvalt osv..:)

Nå nyter jeg svangerskapet, sover godt og ser frem til lille gutt skal komme:):)

• 2 uker senere...

JM sendte brev til sykehuset og da tok det vel noen uker før jeg fikk brev om time hos overlege. (var vel i uke 30+)

Samtalen hos legen gikk kjempe bra og jeg fikk brev i posten 1 uke etter med dato for KS :)

Jeg syns ikke det var noe problem å få innvilget KS p.g.a angst, møtte en fantastisk overlege :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...