Sunniv@ Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Om alt er normalt og fint altså? Jeg skal føde på KK i Bergen. Jeg tenker at èn natt holder, om jeg må sove på rom med andre, så sant alt går bra da. Synd at Hotellet ikke er et alternativ mer. Da jeg fødte for 9 år siden måtte jeg ligge i 4 dager. Jeg hadde sv.forg. og høyt blodtrykk, og måtte ligge på Barsel. Var heldig som fikk et 3-mannsrom alene de to første nettene. Det kom inn to stykker tredje dagen. Siden det gikk så bra med meg fikk jeg velge om jeg ville bli den siste natten eller reise hjem. Jeg reiste selvfølgelig hjem, men måtte love å komme opp etter noen dager for å måle blodtrykket og så gå jevnlig på blodtrykkskontroll hos fastlegen.
heltutrolig #Overtid# Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 For 18 mnd siden var eg på fødestua i 4 timer etter fødsel før eg ble overflyttet til barselhotellet..(Unn Tromsø)..å var der i 3 dager..men det var første gang.. Tror nok at hvis alt er bra med både mor og barn kan man bestemme litt selv, En må bare tilbake og ta blodprøve i helen 3 dager etter fødsel..hvis en velger å dra før... Eg tror eg skal se hvordan det går å komme igang med amming å slikt før eg bestemmer hvor lenge vi blir..skal føde på UNN denne gangen og.
Vimse + gullene Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Fødte på kk i juni. tror verken de tvinger deg til å bli lenger enn du vil, eller reise hjem før det grunnleggende er på plass. Mener standarden er 2 netter. Jeg var 4 pga trøbbel med amming. Tror også det er mulig å reise hjem tidligere (samme eller neste dag) hvis man ønsker og alt er ok. Da kan man få jordmor hjem. Hvis det er noe for deg, kan du jo be om å komme på storken. De har nettopp pusset opp, og det så veldig fint ut der. Lurer på om de ikke har fått noen familierom også.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Hvor lenge man KAN ligge avhenger av sykehuset, mens hvor lenge man MÅ ligge tror jeg kommer an på omstendighetene rundt fødselen og mors/ babys helse, altså ikke så lett å si noe om på forhånd. Tror det generelt er anbefalt å bli værende i minimum 24 timer etter fødsel, dette pga komplikasjoner som plutselig kan oppstå, og at det derfor er tryggere å ligge på sykehus enn å være hjemme. Selv skal jeg nyte mine 2 dager på barsel, skal bli deilig å få maten servert og bli stellet og dullet litt med, og ikke minst få ammingen skikkelig igang først=)
Sunniv@ Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2010 Jeg vil heller være hjemme og bli stellet og dullet med av min mann og min datter på 9, enn å ligge på rom med 2-3 fremmede... Slapper mer av hjemme. Men jeg drar selvsagt ikke hjem før jeg har fått ammingen skikkelig i gang, og alt ser ut til å gå bra. Blodprøven i hælen skal taes innen en halv time etter fødselen, så jeg slipper å vente eller komme tilbake den 3. dagen. Dette fordi jeg er med på et vekstprosjekt i forbindelse med sv. forg. Da skal det tas prøver av barnets blodsukkernivå, av navlestrengen og av morkaken. Er på UL èn gang i mnd for å ta diverse målinger av babyen, navlestrengen og blodtilførselen. Det blir som det blir uansett. Men jeg mener å ha hørt at man ikke ligger like lenge som man gjorde for noen år siden. En venninnen av meg sa at jeg ikke måtte gå ut av sengen, for da gir de den bort til noen andre før man får sukk for seg... Hehe... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå