Gå til innhold

trenger hjelp angående pergotime

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går på dobbekur me pergotime, tar de to siste tabelettene i dag.

er d noen som har erfaring me pergotime å kan hjelpe meg å regne ut når det er mest sannsynlig at jeg får eggløsning? (har veldig uregelmessig menstruasjon, kan ta mange måneder mellom hver gang).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg har også begynt påPergotime. Jeg har også ustabil syklus har ikke hatt mens på 3 mnd. Men har eggløsning nesten hele tiden. jeg anbefaler deg å kjøpe eggløsning tester . De for kjøpt billig på nettet. Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Det er veldig vanskelig å si eksakt når du vil få eggløsning, men min gynekolog sa at dag 14 - 16 etter første mens dag er vanlig. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok brukt egggløsningstest da har du litt mer peiling.

Lykke til.

Skrevet

I utgangspunktet skal man jo få en "oppskrift" når man går på pergo, jeg fikk ivertfall det fra min gynekolog.

dag 1:mens

dag 5-10: pergo

dag 11-25: regelmessig sex (dvs. annen hver dag)

dag 21,22 eller 23 (litt avhengig at dette ikke faller på en helg) blodprøve for å se om man har hatt eggløsning, og om pillene har hatt ønsket virkning.

Men for oss / eller de som kanskje synes det blir vanskelig eller ikke har mulighet for "regelmessig" sex annen hver dag er det vel greit med eggløsnings tester (fortrinnsvis CB). Bruke fra dag 11. Men som regel har man senere eggløsning når man går på pergo enn hvis man ikke gjør det.

Jeg har gått på 2 dobbel kurer med pergo, ble faktisk gravid på den første men mistet i mai. MEN, nå i ettertid har jeg fått små blødninger hele tiden, kjennes som mensen. 3 ganger på 1 mnd!!! Noen som har problemer med dette? Eller ustabil syklus etter pergo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...