Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har planlagt å ta dette før dere reiser på sjukehuset? dette er min andre fødsel, fikk ikke tilbud om dette på den første på sjukehuset..men tenker at det er jo greit å gjøre dette hjeme før man reiser. men jeg lurer på om det er vits, for min første tok ganske laaang tid, så for vor lenge varer dette liksom:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker på å gjøre dette hjemme selv, før jeg reiser. Når jeg kjenner at ting er igang :) Om jeg også føler det er tid da selfølgelig.. Likte lite godt å få dette sist forann mann, jm og lege. og det å sitte på wc å tømme seg med alle sammen stående rett utenfor døra... Nei.. Jeg vil helst på do hjemme! Da kan jeg be gubben gå å ta seg en røyk :P hehe... Snakket med jm om dette å det er helt i orden sa hun, så er du skikelig tømt når du kommer sa hun =)

Skrevet

Hmm høres ut som en god idè, men hva kjøper dere da? Hva er navnet på produktet mener jeg :-)

Skrevet

Å ta det hjemme var ingen dum ide nei! :-) Jeg skal ha det uansett, om jeg får lov selvsagt! Godt å få tømt seg når det er mange andre ting som skjer!

Dessuten er det vel godt å være relativt tom de kommende dagene etter fødsel...? :-P

Skrevet

Ja, det syns jeg å :) JM sier det er helt ok for de som ønsker dette selv - hjemme. Man føler på seg om man har tid osv.. Du får kjøpt det på de fleste apotek. Spør så kan de veilede og forklare der, om man er usikker.. :) lykke til damer ;) Jeg skal ihvertfall på do hjemme før jeg drar noe sted ;)

Skrevet

Nei fysj. Får en ikke fred til å sitte på do da? Jeg hadde følt det veldig ubehagelig med en hel armé stående utenfor do mens jeg satt der?

Da skal jeg ta klyster hjemme jeg også. Do aktiviteter er det siste jeg har tenkt å "dele" med andre ;-)

Skrevet

så bra att det ikke er bare meg som har tenkt tanken:P

da tror jeg att jeg drar på apoteket enn tur imårra;) men vor lenge blir man sittendes på do?? å vist jeg gjør dette før jeg drar så for vor lenge er man tømt liksom?:P

Skrevet

..Det hadde jeg ikke tenkt på..!! ..men får man kjøpt det på apoteket sånn uten videre da? Isåfall ikke, er jo lakserolje en ide' da :-/

Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart å sette klyster på meg selv da jeg var hjemme med rier sist; hendene skalv og jeg var ganske så shaky pga smertene... Var ikke noe problem å få satt klyxen på sykehuset heller; det er jo et eget toalett-rom inne på fødestua hvor man kan sitte i fred og ro (hvis ikke riene er for heftige da, slik mine var:p

Skrevet

De var ganske hensynsfulle da jeg fikk klyster og gikk ut av rommet mens jeg var på toalettet, ihvertfall! Mannen min ble værende,hehe, tror han syntes det var ganske morsomt for det var vel ikke så veldig stille det som skjedde:)

Men jeg tror heller ikke jeg hadde klart å sette det skikkelig selv, men det er bare meg da:)

Skrevet

ja tror man får kjøpt det på apoteket? v

vet ikke hvor vanskelig det er jeg? er det ikke bare enn stikkpiller som skal skyvest oppi da?:P

Skrevet

vel vel;) Det er ca 1 dl væske som skal føres inn i endetarmen via en innføringshylse, deretter må man knipe igjen i ca 10 min (ikke så lett!), før det braker løs, bokstavelig talt:p

Skrevet

Det er vanlig å bruke noe som heter Klyx. Det kan du kjøpe på apoteket uten noen form for resept. Det er et helt vanlig legemiddel på linje med Paracet, mange som bruker det:)

Det er engangsbeholdere med væske (vet ikke om det er saltvann eller noe sånt) som man tømmer/ klemmer inn i tarmåpningen. Tror man kan få kjøpt forskjellige størrelser.

Man skal så la det virke noen minutter mens ting "løser seg opp" inni der, og så kommer alt ut igjen i en fin fart:) Noen klarer ikke å holde igjen mens man står oppreist, så det er nok ganske vanlig å legge seg ned mens det virker.

Har ikke hørt om klyster i stikkpilleform, så det tror jeg ikke er så vanlig.

Skrevet

hehe, så det er sånn det fungerer ja! da er det jeg som har misforstått litt da;)

Skrevet

Kjempelurt! Det skal jeg også kjøpe om det er tid!

Skrevet

det heter klyx, og fåes som sagt resept fritt. du får det i str 120 ml eller 240 ml. jeg ville ha valgt 240, så du er sikker på at du får tømt deg tilstrekkelig. det kan være en ide og ligge på siden når du skal sette det, og man bør prøve å holde på væsken i 5-10 min. vi bruker dette ofte på oprasjonspas og vi ser best resultat med 240 ml. følg bruksanvisningen:) lykke til

Skrevet

Flott!!!!!!! Det skal absolutt kjøpes inn :D *hetta for å gå på do i nærheten av andre*

Skrevet

Mens vi nå er inne på det med klyster. Jeg har termin den 11. oktober, men vil gjerne føde den 10.10.10. Jeg har lest at man ikke skal bruke klyster i svangerskapet forutenom i samråd med jordmor, fordi man kan sette igang fødselen. Så jeg har tenkt; hva med å bruke klyster for å få fart på sakene sånn at jeg får født den 10.10? Erfaringer?

Skrevet

takk for tipset gravid 86<3 :-)

nei det har ikke jeg hørt noe om, men kanskje noen andre har??

Skrevet

hehe, en fødsel kan nok ikke planlegges på den måten nei- den starter uansett ikke før babyen er klar for det, klyster eller ei;)

Skrevet

He he, å. Var bare en tanke da, klart lillesnuppen skal få bli "ferdigbakt" først ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...