BabyLizz Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Hei! Jeg lurer på om jeg er gravid (vil ikke teste ennå, siden tester for det første kan være feil - og jeg ønsker ikke å tro at jeg IKKE er gravid når jeg kanskje er det, og for det andre vil jeg være sikker på at mensen ikke er rett rundt hjørnet..) Jeg hadde mensen sist 7 - 11 juni, og pleier å ha ca 28 dagers mellomrom (fra første dag til første dag). Jeg bruker PFC som prevansjon (en måler som sier om det er "trygt" å ha sex eller om sjansen for å bli gravid er stor), men den har vi ikke tatt så veldig mye hensyn til. PFC'en spør (blinker M) den dagen den tror jeg skal ha mensen. Normalt sett pleier jeg å trykke "nei" to/tre ganger før jeg trykker ja (altså sier nei to ganger før jeg faktisk har mensen), men nå har jeg klikket nei 10 ganger. Dette har aldri skjedd før Så, jeg lurer rett og slett på hva dere tror? Vil ikke lufte dette for andre med peiling ennå (familie osv), i og med at jeg i tilfelle ikke er langt på vei. Hvordan regner jeg forresten ut menstermin sånn cirka for å ha noe å gå etter?
BabyLizz Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #2 Skrevet 12. juli 2010 Gikk inn på lommelegen.no og beregnet terminen, og den sa at jeg var i uke seks? Kan dette stemme da?
BabyLizz Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2010 Og jeg har forresten emetofobi (syyk angst for å kaste opp, les mer om det her om du vil: http://lilleliz.blogg.no/1265785504_emetofobi__en_forferd.html). Lurer på om hvis jeg er gravid så har jeg ikke merket noe til kvalme ennå - tror du jeg kommer til å gjøre det da? Ingen kvinner i min familie har noen gang blitt kvalm av å gå gravid
IreneUtålmodig Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 forige gravidited så opplevde jeg ikke no kvalme selv ^^ Håper d går bra, lykke til )
BabyLizz Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2010 Håper jeg slipper Sjangsen er jo stor for det da =) Eneste jeg sliter med er halsbrann nesten KONSTANT. Men dette har jo ikke akkurat noe med graviditet å gjøre
BabyLizz Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2010 Lurer på om det er vits i å ta en test i min situasjon? Vet jo at det er mange som får helt feil svar når man ikke har vært gravid så lenge.
BabyLizz Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2010 Jeg var forresten hos legen for en stund siden (1-2 uker siden) og sjekket da blodprosenten osv. Hadde det vist på blodprosenten om jeg var gravid?
Jenny251210 Skrevet 12. juli 2010 #8 Skrevet 12. juli 2010 Halsbrann er symptom på graviditet jo Ang kvalme så er det vel ca 70-80% som blir det. Jeg er i uke 15 og er fremdels kvalm.
BabyLizz Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. juli 2010 Er det virkelig det? Halsbrann har jeg omtrent hele tiden.. Våkner av det også noen ganger, hehe. Uff, får håpe jeg slipper unna da! Men lurer veldig på om legen hadde sett på blodprosenten min om jeg var gravid eller ikke?
Jenny251210 Skrevet 12. juli 2010 #10 Skrevet 12. juli 2010 Kan du ikke bare ta en test? HCG er det man måler for å bekrefte/avkrefte sv.skap - ikke blodprosent Selvom blodprosenten kan bli lavere enn vanlig, men det er ikke før senere i svangerskapet.
BabyLizz Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2010 Det kan jeg, men jeg vet at sjansen er stor for at den viser negativ når man er gravid. Vet om flere som ikke har fått positivt svar før i uke 12. feks. Er sjansen stor for at den viser riktig svar allerede nå da?
Miss Dynamite Skrevet 12. juli 2010 #12 Skrevet 12. juli 2010 du kan nok bare ta en test. Det stemmer at den ikke alltid viser på noen, men det er ikke sååå ofte, så hadde du tatt en test nå, så hadde det nok vist om du var gravid eller ei
Jenny251210 Skrevet 12. juli 2010 #13 Skrevet 12. juli 2010 Da må du ha hørt feil. Sjeldent den viser negativt frem til uke 12. Har jeg omtrent aldri hørt om. Om du er over ikm er sjansen stor for at den viser positivt om du er gravid. Jeg testa positivt 3 dager før ikm
BabyLizz Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 12. juli 2010 Da skal jeg kjøpe test i dag og ta den i morgen tidelig Så får vi se.. =) Kryss fingerene for meg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå