Indigo 08-10-13 Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Ny baby om 2 små mnd. Har kjøpt stor seng (90cm bred og vanlig lengde) til småttn, og skal bytte straks den kommer om ca en uke. Med sengehest. Er spent på hvordan overgangen går. Hvordan gikk det med ditt barn? Håper vi unngår masse tull og tøys..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 oioi, det var tidlig ja! Her er det ikke aktuelt m stor seng på lenge tror jeg; hun sover så urolig på natta at hun sikkert ville falt ut X antall ganger, i tillegg til at hun er en kløpper på å reise seg opp i halvsøvne:p Så her blir løsningen to stk sprinkelsenger, sikkert et års tid fremover, hvis hun ikke plutselig knekker komme-seg-ut-koden. Synes det er så greit med sprinkelsenga, for da vet man hvor man har dem liksom;) Lykke til med overgangen da, håper den går bra!
2store&snart 2små:) Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Jeg også ønsker litt tips ang dette.. Min på snart 2 år skal også få stor seng og jeg er spent på åssen det kommer til å gå.. Noen tips som kan hindre at han går inn og ut av sengen hele tiden, eller at han detter ut????
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 har ingen erfaring å komme med, men fikk et tips om at det ikke var lurt å gjøre så mange forandringer rett før og etter babyen blir født pga sjanse for sjalusi, så her sover storesøster enda i sprinkelsenga og så fikk vi låne en ny til babyen (går jo også ann å kjøpe brukt seng med ny madrass bare)
barbabelle Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Vi tok ned den ene veggen på sprinkelsenga for en drøy uke siden (uten at det er planlagt ny baby i hus med det første), og erstattet den med en sengehest. Jenta vår er 21 måneder. Den første kvelden skjønte hun ikke at hun kunne gå ut selv, så det var en deilig kveld. De to-tre påfølgende kveldene bar vi henne inn i senga igjen opptil 50 ganger, med mindre og mindre kos og oppmerksomhet for hver gang. Til slutt sovnet hun...kjempetrøtt, men fornøyd. Nå, etter halvannen uke, er vi nede i rundt fem ganger og det blir stadig bedre. Mitt tips: Vær tålmodig! Tutla vår ser ut til å elske friheten! Og deilig når hun selv kan komme krypende opp i senga vår når hun våkner i 7-tida Lykke til!
Indigo 08-10-13 Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2010 Ja, håper friheten blir verdsatt i form av at poden sover litt lenger om morgenen. For tiden 0530-0600... Gjesp! Senga hentes idag, så ikveld blir første prøverunde. Har fått tips om at etter leggetid SKAL poden ligge i senga, så det kommer vi til å bli harde på. Ingen springing og tull rundt i rommet..
barbabelle Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 Godt tips! Her er det ingen bønn - leggetid er leggetid og da er det ikke lov til å snike seg opp for å leke litt først. Vi har i tillegg funnet ut at hun roer seg veldig godt med ei lita bok i senga som hun kan bla i litt selv før hun sovner (etter at vi har sunget og lest). Kan være et tips for bare for å få ungen til å ligge lenge nok i ro til å kjenne på trøttheten.
Simply Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Vi tok av den ene sprinkelsiden når vesla var ca. 20-21 mnd. I begynnelsen (spes. første uka) tok det en stund før hun sovnet. Hun var veldig stolt og gikk mye ut og inn av sengen, men aldri etter at hun sovnet (kom aldri ut på natten). Nå er hun straks 2 år og leggingen går veldig greit. Hun ligger i senga si til det er morgen. Min eldste nektet å sove i stor seng, så vi tok bare bort sprinkelsiden da han var 2 år og 3 mnd. (da han ble storebror). Vesla hadde nok helt greit lagt seg i en stor seng med sengehest.
Indigo 08-10-13 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2010 Det gikk så fint atte:) Lillegutt har aldri vært noen problem å legge, ikke nå heller i ny seng! Han er så trøtt at han sovner nesten før han treffer puta. Oppvåkninger om natta går også greit, han sitter i senga og skriker etter smokk som han ikke finner, legger seg ned igjen straks smokk plugges:) Han har ikke falt ut enda, takket være sengehesten og gode bamser i senga. Han har heller ikke klatret ut av senga i løpet av natta. Senga er såpass høy at han ikke klarer å komme seg oppi for egen maskin, det er vel kun snakk om tid, (men klarer fint å klatre ned når han vil.) Og så fantastisk deilig å legge seg sammen med han på morgenen når han våkner, da får vi i alle fall en halvtime ekstra i sengen. I forrigårs våknet han tidlig (0430) og nektet å sove, men med intens jobbing fra min side sovnet vi begge tilslutt nærmere 07, herlig. Det får vi aldri til i foreldresengen... Lillegutt elsker den store sengen sin, og vil gjerne herje i den på dagtid, kose med bamsene og leke natti natt med dyner (ei junior og ei stor til mams og paps som ligger i fotenden) og pute. Absolutt suksess med ny seng, ingen tull og tøys, og sprinkelsenga er klar til baby som kommer om 6 uker:) Anbefaler virkelig Roommate fra Bohus, flott seng!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Våre små jenter har trengt en tilvenningsperiode på rundt 1,5 uker før de slo seg til ro med stor seng. Første kveldene stod de opp igjen ca 40 ganger etter vi hadde sagt god natt. Da følger vi tilbake til sengen og sier god natt. (Igjen og igjen..) Etter en uke er vi nede i ca 2 slike episoder og innen det er gått to uker er det ikke mer leggeproblemer enn tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå