Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg flyttet til Bergen for ikke så lenge siden og har aldri tenkt på at det er andre steder å føde enn KK på Haukeland. Men så var jeg hos jordmor for første gang og hun snakket veldig varmt om å dra til Voss for å føde. Er bare 3 uker igjen til termin så jeg bør vel bestemme meg snart. På KK har det kuttet veldig ned på barsel og mannen får jo ikke være der mer enn 2 timer etter fødsel og i visitttiden..Får jo heller ikke komme på pasienthotell. Er ikke bekymret for å føde på KK , men det er barsel jeg er bekymret for. Er det andre som vurderer 1,5 t i bil istedenfor 15 min ? Dette er min første så jeg kjenner jeg trenger litt trygghet rundt det hele.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Vi skal til Voss, og jeg har termin 1.august :) Kanskje vi sees der? =) Når har du termin?

Vi har vært på besøk på Voss og følte oss veldig godt ivaretatt. Det virka som at alle hadde god tid, og alle var så utrolig koselige. Tviler ikke på at mange er fornøyd med KK, men vi har lyst til Voss =) Synes det er ekstra trygt og godt siden det er vårt første barn, at det er små forhold, og ikke minst at mannen får være mye til stede. De prøver jo så langt det går at mannen får overnatte første natta også.

Vi reiser forresten også fra Bergen. Har lasta bilen med god kjøre- og fødemusikk, hehe =)

Skrevet

Tenker meg også til Voss ja, dersom det kan se ut som at fødselsforløpet går som det skal. Vi trenger faktisk ikke bestemme oss før riene kommer, så det er jo litt ok. Slipper å "bestille" plass sånn som i Oslo.

Takker meg til rolige omgivelser og pappavennlighet. Voss virker flott i forhold til Haukeland, ja.

Regner med vi skal henge ut der oppe sammen da i begynnelsen av august ;D

Skrevet

Hei :))

Pga av ett trøbblete svangerskap har jeg vært på føden mange ganger denne gangen og jeg må si at på kk på haukeland er de FANTASTISKE :))) Alle jordmødrene er kjempe flinke og støttende og legene(har hatt alle) er alle veldig flinke og grundige i jobben sin :)) Fødte i førde sist gang og var nervøs for ett såpass stort sykehus, men må si jeg ikke kunne tenkt meg å vært en annen plass nå :)) Ikke minst har de noen av de beste barnelegene i verden og d er jo d viktigste om noe skulle skje...

Tror jeg ville spart meg for turen om jeg var deg:)) Du kan være helt trygg på at du b lir tatt godt vare på på haukeland:)))

Skrevet

hadd eg hatt d valget hadde d vert voss.... tror d e bedre m små sykehus. har jo samme kompetanse der.

Skrevet

Kun noen timer etter jeg skrev innlegget var fødselen i gang- over 3 uker før termin. Så da var det bare Haukeland som gjaldt. Det hele har vært en utrolig fin fødsel og barselsopplevelse. Fødte på føden og har vært både på barsel 1 og barsel 2 pga av lille prinsen fikk gulsot. Må si at Barsel 2 var mye roligere enn barsel 1 . men i det hele tatt synes jeg at jeg har fått utrolig god behandling. Nå har vi akkurat kommet hjem og jeg er overrasket og forundret over å ha blitt mamma allerede !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...