Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 sovne av seg selv, og ikke BARE til pupp. Er det noe jeg kan forvente at han skal klare?
W29 Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 har samme problem selv med min på straks 4mnd og fikk beskjed om at jeg må LÆRE h*n å sovne av seg selv, OK svarte jeg bare,hehe hvordan gjør man det da? er uaktuelt å la babyen skrike seg i søvn ihvertfall! håper det ordner seg etterhvert som barnet blir større og får annen mat enn bare pupp
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2010 Ja.. Er ikke noe morro å la han skrike seg i søvn.. Jeg driver på nå i kveld, og prøver å få han til å sovne selv.. Har drevet på i snart 2 timer.. Men jeg får bare fortsette!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Min er straks 6 mnd og jeg har ikke giddi å ta den "kampen" enda, men burde vel tenke på det her også..Han tar ikke smokk og sovner så godt til puppen at jeg ikke har hatt hjerte til å endre på det.. Hvordan tenker dere kveldsrutinene deres da? Pupp før stell og så rett i seng?
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2010 Det endte med pupp.. og han sover fortsatt ikke. Jeg tror jeg blir gal her...!! uff,noen ganger skulle jeg ønske jeg ikke ammet! Tror det er mye lettere da. Våre kveldsrutiner er først kveldsstell,så opp på rommet og legge han i senga vår å gi pupp til kvelds.. Da sovner han som regel,og våkner da etter 1 time. Dette har han gjort de siste dagene,og vil da ikke sove igjen før etter ett par timer. Noe så frusterende!
Trultetryne Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 Jenta mi er straks 8 mnd og her er det også bare pupp som funker fortsatt. Alt for husfreden.. haha
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2010 Nei er ikke lett det her.. Men til min store overraskelse så sovnet han faktisk av seg selv! Fikk først pupp,etter jeg måtte gi etter. Og da la jeg han i senga si,og der lå han i 5 min og fikk "lagt" seg til,og jaggu sovna han ikke! :) Så kanskje det løser seg likevel.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 12. juli 2010 #8 Skrevet 12. juli 2010 Kunsten er å begynne så tidlig som mulig etter at man kommer hjem fra sykehuset.....hehe :=) Det jeg har gjort er at jeg har lagt han, og tålt at han har grått i 2-3 min før jeg har tatt opp for å trøste. Hele tiden har jeg pratet med rolig stemme for å prøve å roe han mens han ligger i senga si. Tar muligens litt tid, men her har han sovna av seg selv ganske lenge nå, og han blir straks 5 mnd
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. juli 2010 Er jo lenge siden vi kom hjem fra sykehuset da.. men er sant som du sier.. Man må jo bare være standhaftig,og tåle at den lille gråter litt.. Og bruke "opp-ned metoden" Jeg skal nok få det til!
Cupcake! Skrevet 12. juli 2010 #10 Skrevet 12. juli 2010 Men...jeg lurer, våkner ikke babyene deres når dere raper dem etter amminga? Min sovner også til puppen men når jeg tar henne opp for å la henne rape, da våkner hun jo. Så hun er så og si alltid våken når jeg legger henne ned i senga si.
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2010 Når han får pupp til kvelds,så legger jeg han rett i senga uten å tape han. Når han våkner igjen så får jeg han til å rape,før han får pupp igjen. Det har fungerert helt fint her.
Cupcake! Skrevet 13. juli 2010 #12 Skrevet 13. juli 2010 Aha..i see Hvor lenge sover han da, før han vil ha pupp igjen? Går helt sikkert greit å legge min rett ned, for om natta så tar jeg henne opp i min seng og da sovner hun på puppen uten å rape. Hun vil jo uansett våkne hvis hun har en rap som plager.. Nei nå ble det mye raping her asså
sillyfilly og Olivia Skrevet 13. juli 2010 #13 Skrevet 13. juli 2010 Hva med å pumpe deg og gi melk på flaske i senga? Når de er 4 mnd er det ingen krise om de ikke raper etter natt måltidet. Det funket ihvertfall kjempe fint her. Har også hørt veldig mye bra om Opp/ned metoden: http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=62
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 13. juli 2010 Da sover han alt fra 1 time til 6 timer.. I natt sov han fra 20 til 03.30. Så det er jo veldig bra! Så håper det fortsetter sånn.. Så nå dubber han en dubb nå, så får prøve å legge han i seng til 20, og se om det funker bedre for han. Han våkna jo en time etter at jeg hadde lagt han i går, så er litt håpløst.. Vi har prøvd det og, og det funker noen ganger, andre ikke. Så er ikke noe enkelt fasit svar her.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 13. juli 2010 #15 Skrevet 13. juli 2010 Vi begynte med smokk da hun var ca 6 uker. Så hun sovner uten pupp, men med smokk.
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #16 Skrevet 13. juli 2010 Her vil han ikke ha smokk.. Har prøvd alle slaga, forskjellige tutter, men bare spytter dem ut igjen. Så han er ikke noe intressert i det. Til min STORE fortvilelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå