konemor med gutt+spire:) Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 mann min ville ha agurk planter så vi kjøpte frø og sådde i mai. plantene er nå blitt digre med gule blomster. har rundt 25stk av de i hele huset nå men sviger mor var innom og sier vi har han planter og at det ikke kommer akurk på de....? hva? hva er poenget med agurkplanter da? stemmer det at det er han og hun planter av agurkplanter? og at det ikke kommer agurk på han planten?? teit av plantasjen å selge kun han frø i en pose da. ville ha agurker vi....
prekæs Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Jeg mener bestemt at det er hann og hunnblomster på dem. Du hjelper til med å lage agurker ved å ta pollen fra hanblomst og blande med pollen fra hunnblomst. Smal sak. Du bare tar på blomstene eller bruker en pensel. Setter du dem ut, ordner insektene det:)
prekæs Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Ps. Jeg var selvforskynt i fjor med en plante, du kan muligens lage salgsbod på torget med dine:)
konemor med gutt+spire:) Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2010 hadde jeg vist det hadde jeg sådd "dame" frø også kan bare hive disse han agurk plnatene mine jeg da?? det kommer ingen agurk på dem?
prekæs Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Nei, ikke hiv. De vokser hann og hunnblomster på samme plante. Som sagt. Jeg hadde en plante i fjor og kilovis med agurker:)
konemor med gutt+spire:) Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2010 er det selve planten som er enten han eller hun? eller er et blomsten på planten som er han og hun? hvordan kan jeg se om det bare er han eller han og hun? møkka plante alt for agurk liksom hehe
LivetErEnLek Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Jeg har hatt agurkplanter i mange år, hatt de inne og har aldri måtte gjøre noen som helst for at det skal komme agurker på de, det har plantene ordnet helt selv. Det eneste tipset jeg kan gi deg, er at om det er fryktelig mange blomster på de, så knip av noen. Hver blomst skal nemmelig bli til en agurk og planten klarer rett og slett ikke å drive frem for mange av gangen, da blir de små og puslete. Husk å gi de myyyye vann (en agurk består vel av ca 95% vann) og gjøsle dem ca en gang i uka.
___ Skrevet 11. juli 2010 #8 Skrevet 11. juli 2010 Du trenger ikke tenke på pollinering ol av agurker. I dag er sortene laget slik at de utvikkler agurker selv om de ikke blir pollinert. Det er bra ettersom pollinerte agurker tidligere hadde en tendens til å bli bittre. Gartneren måtte derfor tidligere skjære ut en liten bit av hver agurk og smake om den var OK for salg. Det er ikke nødvendig lengre.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2010 ååååh så bra det vil si at sviger mor er vandt med "gamle" typen agurk planter da? da skal jeg knipe av en del for her ser det ut som vakre blomster og lite som agurk planter takk for svar hiver i gjødsel allerede i kveld vann får de nesten hver dag jippi blir agurk like vel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå