Tingeling. Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Kom over dette forumet når jeg prøvde å finne ut litt mer om habituell abort. Har hatt to SA uke 8 og en MA uke 13. Føler som mange her inne at jeg har vært gravid veldig lenge uten at vi får noe glede ut av det..heller bare mange sorger og bekyrmringer. Har et friskt barn fra før med samme mann, så vet jo har greid det før. Har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.. - Ser en del av dere har brukt crinone og albyl-E. har dere selv foreslått det for legen deres? Føler legen min har dårlig kjenneskap til svangerskapet i sin helhet. Hva vil dere råde meg til å gjøre? Var på sykehuset forleden dag etter å ha konstantert SA, og fikk tilbud om utredning -først om 3mnd. Spurte om at enn hvis jeg blir gravid før det, hva da? Fikk til svar at det var jo bare pluss, men begynner nå å ha lite håp for at det skal gå bra neste gang også.. Jeg tenker det kan ikke være noe galt med arveanlegget til fosteret tre ganger på rad -må da være noe annet som forårsaker dette.. - Har dere vært syekmeldte i forbindelese med abortene? Har vært det p.g.a. svært lav blodprosent (55%), men ikke p.g.a. psyken, men kjenner nå at jeg føler meg veldig sliten av dette og har litt nok med meg selv og ikke alle bekymringene på jobb. Men vil ikke virke som sutrette heller da.. Er det galt av meg å ta en liten "pause"? Må være mentalt sterk i den jobben jeg har, så det går an å føle man blir litt oppbrukt når man sliter privat. Beklager laangt innlegg, har bare så utrolig mange spørsmål og mye på hjertet......
Håpet ble virkelighet! Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Hei Tingeling! Vi ønsker jo egentlig ingen nye medlemmer i vår gruppe, men ønsker deg velkommen allikevel jeg. Dette forumet har vært til veldig stor støtte for meg gjennoim de siste snaue 2 årene, og man trenger ikke unnskylde seg her, vi vet alle at man blir full av maaange spørsmål og at usikkerheten er stor - og mange av oss erfarer som deg at fastlegen ikke har mye kunnskap og kompetanse på feltet Habituell abort, jeg har lært bort endel til min lege vet jeg, hadde aldri hørt om Crinone han... Etter mine første 3 MA er fikk jeg utredning på Ullevål, tilsendt rekvisisjoner til blodprøver 5 uker etter siste utskrapning, time 2 mnd etter. Det var her jeg fikk resept på crinone og albyl E uten å ha fått påvist noe feil ved mine 2 blodprøver. Da jeg ble gravid for fjerde gang gikk jeg på disse medikamentene og fikk hyppige UL frem til uke 12. Gikk desverre galt igjen i uke 15 uten at jeg per idag vet hvorfor. Stiller som deg spørsmål om det er mulig med uflaks 4 ganger på rad, men når det ikke er påvist noe feil er det ikke så greit å vite. Leste akkurat om ei med 7 graviditeter bak seg og 2 barn uten noen forklaring, merkelige saker..... Du vet jo som du sier at du kan få det til da dere har barn fra før, da blir det kanskje ekstra vanskelig ¨bli klok på noe. Jeg var sykemeldt gjennom første trimester i sist graviditet, var vel mitt valg i forhold til fastlegen min, følte han overlot meg å finne ut av hva jeg skulle gjøre. Har aldri vært langtidssykemeldt før, men angrer ikke på det selv om det ikke hjalp denne gangen heller. Etterpå var jeg sykemeldt i 3 uker for å komme meg mentalt og fysisk, da var jeg klar til å møte verden igjen. Hatt en "gifte meg"- pause nå, godt å fokusere på noe annet, men da jeg fyller 36 år i oktober kan jeg ikke innvilge meg altfor lang pause heller. Så om du ikke har altfor dårlig tid hadde nok jeg tatt en liten pause, pleie forhold til familie, partner og venner, jeg har hvertfall til tider blitt litt "folkesky" gjennom min reise, selv om støtten fra de har vært stor også. Ble et laaangt svar også dette, lykke til videre, spør gjerne igjen om det er noe jeg/vi kan hjelpe med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå