ma:) Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Har gitt snuppa tran for første gang i dag. Likte det ikke så veldig da, men det er uvesentlig. Hun fikk det før melk kl 20. Gir henne melk igjen når jeg legger meg, men tenker det er greit å legge det inn i rutinen at hun får det sammen med det som er hennes kveldsmåltid. Etter at jeg ammet lukter i alle fall jeg tran og ikke vet jeg om en del av tranen kom opp sammen med gulp underveis/etter måltidet. Er det bedre å gi tranen etter at hun har spist? Gode erfaringer å dele?
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Vi gir gutten vår tran til kveldstellet. Han får pupp etter tranen, men det er fordi han får pupp på senga, også sovner han ved den. Men vi har ikke noe prob med gulping etter det.
husmus &2 Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Hvordan gir dere tranen? Her blir hun helt hysterisk når jeg prøver å gi henne det på engangssprøyte. Med nr 1 så var dette null problem og til dags dato elsker han tran. Men med denne snuppa så er det helt umulig...
W29 Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 min baby brekker seg og gråter når h*n får tran så jeg kutta ut og kjøpte D-vitamindråper istedet
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Vi gir tran med skje. Og det blir jo masse gris, og noe spytter han ut igjen,men han får i seg det han trenger. Har egne tran smekker, som vi bruker spesielt til det.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 Jeg gav tran med sprøyte til å begynne med, men det ble så stress med vasking og fikk de aldri helt rene følte jeg, så da begynte vi med skje. I begynnelsen er det gris, men hun skjønner det jo etterhvert, og når jeg begynte å gi grøt var det null problem for da var hun så vant til å spise med skje Jeg synes det er best å gi tran etter kvelds. Om jeg gir det før maten og gulpen kommer på en klut blir det bare tranlukt av absolutt alle kluter, håndduker og alt som vaskes sammen... Så da er det tran etter måltidet og vi bruker tørkepapir-ikke smekke
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Mini får tran(litt og litt på t-skjee til alt han skal ha i seg er svelget) på stellebordet etter at klær er tatt av og før pysjen kommer på. Tran setter flekker man ikke får bort... Han stelles til kvelden først også får han grøt og melk til kvelden. Altså tran før maten:) funker fint det:) Da får han liksom skyldt ned smaken av tranen med melka etterpå
NostraStoria Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Vet selv hvor grusom den tranen smaker at lillegutt her får d-vitamin dråper i stedet! Omega 3 er det også i mme'en. En ting med mini, den transmaken sitter i LENGE, hjelper ikke å skylle ned med noe som helst. Husker jeg slet en hel dag etter å ha tatt ei skje med tran, smaken kommer opp med hver rap osv. Kommer aldri til å tvinge mine barn til det samme.
Tigerpote Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 Hver eneste morgen på engangssprøyte før frokost:) Og der har jeg jobbet myyye og er dritstolt hehe. Hun kunne ikke utstå tran, men jeg jobbet meg gjennom det ved å tulle mye med henne, bruke masse tid osv, og nå liker hun tran! 5 ml hver morgen.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 kjøper du engangssprøyter eller får du de gratis? hadde funka bedre med sprøyte,men syns det er så irriterende at de ikke kan vaskes å brukes om igjen. Gjorde det da mini fikk medisiner fra de. Da sa legen av de kunne skylles og kokes og brukes om igjen flere ganger. men me tran så blir sprøyta helt seig og umulig å ha med å gjøre...
Tigerpote Skrevet 14. juli 2010 #11 Skrevet 14. juli 2010 Oi, jeg bruker de om igjen mange ganger jeg! Jeg skyller den bare, fordi den ikke kan kokes. Jeg kjøper sprøytene, kjøper mange i slengen.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. juli 2010 #12 Skrevet 15. juli 2010 det skal jeg prøve på. Når de kokes blir de så seige.. får ikke klemt de sammen igjen etter de er kokt. trodde det hadde med tranen å gjøre jeg? siden det ikke skjedde da jeg kokte de da mini fikk medisin i de. hmm. men da skal jeg jaggu prøve:) Blir så uendelig mye griiis med skje:) hehe
Tigerpote Skrevet 15. juli 2010 #13 Skrevet 15. juli 2010 Neinei, du skal ikke koke de:) Egentlig er de jo beregnet for, ja det ligger jo i ordet, å brukes en gang, men jeg bruker de flere, har gjort det siden fødselen. Helt ren blir de jo ikke, men jeg skyller de bare i varmt vann, har vann inni sprøyta, og presser stempelet ned med vann inni for å få skylt igjennom. Etter en stund kaster jeg de når jeg mener de er moden for utskiftning:)
Tigerpote Skrevet 15. juli 2010 #14 Skrevet 15. juli 2010 Siden hun var 6 uker mener jeg. Eller var det 4, husker ikke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå