ma:) Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Helsesøster ringte meg ca en uke etter fødsel. Hun kom på besøk dagen etter at hun hadde ringt, men det var også fordi hun skulle ta ferie etter det. Tror det kan gå litt treigere nå i ferietid, men du kan jo ringe helsestasjonen og spørre. Jeg fikk innkalling til 6-ukers kontroll da hun var der og hun hadde også med invitasjon til barselgruppe. Barselgruppa starter ikke opp før etter ferien i august her.
LillL Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Jeg fikk beskjed på sykehuset om å ringe til helsestasjonen selv! Barselgruppe fikk vi ved 3 mnd kontrollen!
Pixie Power Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Jeg ble ringt opp 4 dager etter fødsel. Hadde satt meg opp på time til uken, altså 1 uke og to dager etter fødsel. Var ikke snakk om hjemmebesøk. Med førstemann tilhørte jeg en annen helsestasjon, ble ringt opp etter kort tid da også, men de kom på hjemmebesøk.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Jeg ble ringt opp litt over 1uke etter jeg fødet. Så jordmor kommer hjem til oss til onsdag.
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 Jeg ble anbefalt av helsestasjonen å ringe dem etter at jeg hadde født, slik at de fikk vite dette fortest mulig. Innimellom kan sykehuset være litt treg til å sende info til helsestasjonene. Helsesøster kom på hjemmebesøk noen dager etter at vi kom hjem fra sykehuset. Barselgruppe fikk jeg info om på hjemmebesøket og fikk da en dato hvor det var avtalt første treff på helsestasjonen.
assisi Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 Jeg ringte selv og snakket med helsestasjonen. Fikk beskjed på sykehuset om at overføring av papirer etc kunne ta litt tid, så det beste var å si hei og gjøre en avtale med helsestasjonen på eget initiativ... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå