Bregnia Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Jeg har testet positivt!!! Har hatt mitt tredje fersk forsøk. Det jeg lurer på er hvor lenge skal men gå på crinone ? Er stengt i porsgrunn så får ikke ringt... Mener å huske at hun ene sykepleiern sa at jeg skulle slutte etter to uker. Men jeg har mistet to ganger før så er litt i tvil....
ALIICE Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Hei! Gratulerer så mye med positiv test! Vi klarte det også på 3. og siste forsøk:) HERLIG! Her har vi ikke tatt noen sjanser, og jeg har etter legens anvisning gått på crinone tom uke 11, selv om jeg aldri har mistet før. Siden du har mistet to ganger ville jeg absolutt fortsatt på crinone første trimester, det gjør absolutt ingen skade:) MASSE lykke til!!
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 hei gratulerer så masse=D jeg mistet på mitt første ferskforsøk og brukte da crinone i de første 14 dagene... på frysforsøket skulle jeg følge samme prosedyre men jeg diskuterte meg fram til å få gå til og med uke 12...tok ingen sjanser og så lenge legene sa at det hadde i utgangspunktet ikke noe å si om jeg tok det ( altså kunne ikke skade) så fortsatte jeg..=) så mitt råd er fortsett om du har resepter til det, om ikke ta det opp med dem.. jeg sitter nå med et nurk i magen og er 36+6 på vei=) masse lykke til videre=)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Hei:) Gratulerer med positiv test:) Selv ble jeg gravid når jeg gikk på spray, og har derfor ikke kjørt regime ut med de andre medisinene. Nå er jeg også litt voksen, 41 år og min lege på Riksen sa jeg skulle bruke Crinone til uke 14 for da tar kroppen over den produksjonen selv:) Ønsker deg masse masse lykke til videre:)
brunette79 Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Hei Gratulerer så mye.. Jeg fikk beskjed å bruke det frem til uke 10..
Bregnia Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2010 Tusen takk ! Kan nesten ikke tro det faktisk.... Jeg har resept på 2 pakker til. Pluss at jeg har igjen 10 crinone til... Jeg har tatt dobbel dose til nå. Er det det dere har tatt? Eller trapper dere ned? For hvis jeg tar dobbel dose har jeg jo bare til tre uker.... Da er jeg jo bare 5 uker på vei(+2) Porsgrunn åpner ikke før andre uka i August. Er så redd for å miste igjen.... Kanskje det holder med 1 om dagen etterhvert? Vet ikke helt hvem jeg kan ringe...
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Gratulerer med graviditeten!!!! Jeg fant ut på tirsdag at jeg også er gravid etter mintt 3. forsøk, og fikk beskjed om å fortsett med Cyclogest (samme som Crinone, bare litt sterkere) etter positiv test! Jeg skal imidlertid ikke ta både morgen og kveld som jeg gjorde i rugetiden, men kun om kvelden før jeg legger meg. Dette skal jeg fortsett med til uke 7, men jeg skal høre etter ferien om jeg kan fortsett lengre ettersom jeg har mistet 3 ganger før... Lykke til videre :-D
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. juli 2010 #8 Skrevet 11. juli 2010 Jeg tar bare en gang om dagen, men nå kjørte jo ikke jeg kroppen "i bånn" med andre medisiner....... Si bare fra om det blir krise for deg, jeg skal på både Ullevål og Riksen på tirsdag så kan få resept og sende til deg...... Klem fra meg
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. juli 2010 #9 Skrevet 11. juli 2010 Men du, jeg synes det er litt rart at ikke klinikken har noen form for vakt ordning som kan svare på spørsmål når de setter igang forsøk sånn rett før ferien.......synes noen sa her inne at Riksen iallfall har en telefon man kan nå en sykepleier på.......
Bregnia Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. juli 2010 Ja syns det er veldig rart at det ikke er noen vakttlf. Men de har ikke sagt noe om det. Tenkte å ringe han gynekologen jeg har brukt i Oslo i morgen. Får håpe jeg kan få snakke med han. Kan jo hende han har ferie og.. Hadde jo vært supert om du kunne få resepten for meg. Men tror ikke de gjør det. Hadde vel bare at de hadde skrevet det ut til deg og jeg betalt deg. Men hvis du skal dit kanskjedu kunne spurt om hvor jeg kunne ringe for å få det? Går jo an å gå til sånn privat legevakt. Men vet ikke om vanlig almennleger skriver det ut?
Mazza** Skrevet 11. juli 2010 #11 Skrevet 11. juli 2010 du kan sende mail til porsgrunn, de svarer så fort de kan, det er stadig folk innom der og sjekker den. På frys skal man gå på crinone tom uke 12 og fersk kan du slutte hvis du tester positivt ( ifølge porsgrunn). Jeg testet positivt på fersk og sluttet med crinone samme dag, mista i uke 8, så hadde jeg vært deg hadde jeg hvertfall tatt 1 om dagen så lenge du har, det skader jo ikke. Har ofte lurt på om det var fordi jeg slutta på den jeg mistet....ta det du har du....tror du kan gå til privatlegen din også, bare si du trenger det i forbindelse med forsøket
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. juli 2010 #12 Skrevet 11. juli 2010 Ja, tenkte det at jeg kunne få i mitt navn og jeg hentet di og sendte de til deg:) Men du kan jo se om du får kontakt med gynekolog i morgen, hvis ikke si bare fra:)
mammasgull Skrevet 11. juli 2010 #13 Skrevet 11. juli 2010 Hei! Grunnen til at du ikke har fått flere resepter på crinone, er jo at så lenge du har ferskforsøk, så trenger du ikke gå lengre på crinone enn positiv test. Ved fryseforsøk må ern derimot ta det lengre. Det er den infoen jeg selv har fra Porsgrunn. Men jeg skjønner godt at det er vanskelig å avslutte medisineringen. Gratulerer så mye som nygravert
Bregnia Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 11. juli 2010 ja det hadde jo vært kjempe fint da om du kunne det hvis jeg ikke får kontakt med lege. Men er du sikker på at de vil gi det ut til deg da? Og hvordan kommer jeg i så fall i kontakt med deg? Bor du i oslo også? Har du hatt fersk forsøk nå? Jeg har hatt kort regime nå..
Rose69 Skrevet 11. juli 2010 #15 Skrevet 11. juli 2010 12 uker med Progesteron-støtte! Viktig, uansett hva legen din sier.Insister! Det "overskytende" støtes jo ut av kroppen og du får i deg det som trengs for å unngå en evt. abort.Dvs.sjansen er større.Det er det flere og flere klinikker som praktiserer dette nå. Jeg brukte 3x200 mg daglig i 12 uker.Med hell :-) Gratulerer, og masse lykke til!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. juli 2010 #16 Skrevet 11. juli 2010 Hei igjen:) Jeg bor i Drammen, men skal til kontroll på Riksen, sier bare jeg har rotet bort en resept så får jeg sikkert ny:) Dett er på tirsdag...... Du kan sende meg en privat melding her inne i løpet av morgendagen, så kan vi avtale nærmere da:)
Bregnia Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #17 Skrevet 12. juli 2010 Tusen takk. Men jeg har snakket med fatlegen min i dag og han skulle skrive ut resept. Var ikke noe problem sa han. Så skal hente den på torsdag når jeg er i Oslo igjen,og fredag drar vi til New York! Tusen takk for alle svar! Lykke til alle sammen! Og god sommer!!!!!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 12. juli 2010 #18 Skrevet 12. juli 2010 Da ordnet det seg:) God sommer til deg også, og ikke minst god tur:))))))
dincene Skrevet 14. mars 2011 #19 Skrevet 14. mars 2011 Kan man erstatte dette med noe anna som kan fås på helsekost? Som wild yam salve eller wild yam tabletter? Jeg mener har lest at det skrives at wild yam kan brukes i begynnelsen av svangerskapet mot abort... Vet noen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå