Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Jenta mi på snart to onarerer en del, legger seg på magen og gnir seg mot puter osv. Er dette normalt? Vi prøver å begrense det til at hun bare "får lov" til dette i sin egen seng (siden det uansett er håpløst å kontrollere det om kvelden/natten) og ikke ellers i huset. Vi ønsker ikke at hun skal skamme seg men hun begynner i barnehagen til høsten og vi er bekymret for evt reaksjoner fra de andre. Er det noen som har noen innspill ville jeg være takknemlig!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Ja, guri malla.. Datteren min har holdt på siden hun var ett (hun blir snart to), sitter på rompa og gnir seg mot gulvet. Har ikke satt inn noen"tiltak" ennå, men hun skal og snart i barnehage og vi burde vel få bedrenset det litt etter hvert,,
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Dette er helt normalt!! Det viktige her er å ikke skjenne på barnet eller nekte barnet å gjøre dette. Lag heller regler for hvor det er lov til å gjøre det. Og si; hvis du skal leke sånn/med tissen din må du gå på rommet ditt å gjøre det!! Det er ingen som reagerer på dette i bhg, for dette er helt naturlig og alle barn (og voksne ) gjør det!! Det er slik man blir kjent med kroppen sin!! Lykke til med bhgstart!! Hilsen førskolelærer
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Jeg skulle akkurat til å skrive det samme som hun over (anonym 14.07). Jeg er også førskolelærer og jobber i barnehage, og det er helt normalt. Det er bare viktig å ikke gjøre det helt forbudt, men å si at barnet må gjøre slikt på rommet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå