Gå til innhold

Min fødselshistorie <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen ble ikke heelt som jeg hadd tenkt gitt :P Begynnte med sånne tabletter for igangsetting på fredagsmorgen 2 juli klokka halv 9 for å få igang rier.. men merka ingenting.. så gikk det 6-7 timer, så fikk jeg klyster.. Blæææ sier jeg bare, det var ekkelt :P hehe. Så fikk jeg sånn drypp inni hånda som skulle sette igang det. Å da begynnte jeg å kjenne riene etterhvert.. de undersøkte meg jevnt å trutt for å sjekke om jeg hadde fått mer åpning, hadde 4 cm den natta. Så tenkte vi egentlig å ta en pause på natta så jeg fikk meg litt søvn, men jeg ville ikke det.. ville bli ferdig bare :P Så vi fortsatte me drypp den natta. Å riene kom jevnt å trutt å var ganske vonde, så jeg fikk epidural når klokka nærmet seg 04.00. Å da kjente jeg bare toppen av riene, så det var greit med litt smertelindring sier jeg bare..:) Undersøkte meg igjen etterpå å da hadde jeg 5 cm åpning. Å riene kom oftere 1.5 min i mellom kanskje.. Men rundt 9-10 tia lørdagsmrgenen ble jeg undersøkt igjen og jeg hadde fortsatt bare 5 cm, ingen forandringer. å pulsen til babyen begynnte å synke litt..:s Så da ville de jeg skulle ta keisersnitt. Jeg kunne velge om jeg ville fortsette ett par timer til å se om det ble noen forandringer eller om jeg bare skull ta keisersnitt med en gang og bli ferdig med det, å jeg var jo heelt utslitt. Da hadde jeg holdt på i 25 timer allerede. Så i og med at pulsen hans hadde sunket så mye i perioder så bestemte jeg meg for å ta keisersnitt. Så ble gjort klar til operasjon og fikk bedøvelse fra brystet og ned i den epiduralen som ble satt. Klokka 11.19 lørdagsmorgen kom prinsen ut :):) å når jeg hørte han gråte når han kom ut så begynte jeg å gråte også :) hehe. selv om jeg synes jeg på en måte ble snytt for en vanlig fødsel, så var opplevelsen uansett heelt sinnsyk. Han hadde navlestrengen rundt ene skuldra og magen så han hadde faktisk sitti bom fast inni der, derfor kom han seg ikke ut på vanlig måte. Samboeren min ble me å vaska han, veide og målte lengden på han og klippa navlestrengen :)Han var 4150 gram og 52 cm lang. :) Så kom de inn i operasjons-salen igjen så jeg fikk se han :) Å han var jo selvfølgelig den fineste gutten i verden! :D Begynnte å gråte da også :P hehe. For ett "moment" sier jeg bare!! :) Så måtte de gå ned til fødestua mens jeg ble lappa sammen åsså ble jeg sendt på overvåkning, å da kom de dit å hilsa på meg :) å da fikk jeg han på brystet for første gang :) Når jeg la meg for å sove den kvelden så hadde jeg ikke sovet på nesten 40 timer. Så jeg sovna ganske fort for å si det sånn :) Nå ligger vi bare å koser oss hele dagen :) Han er aldri sur og det eneste han gjør er å sove, spise og bæsje eller tisse i bleien:p Kjempesnill og blid liten prins som jeg elsker over aaaalt i verden! <3<3 Takk for meg for denne gang :) Kommer nok innom å leser litt tråder innimellom :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en herlig historie. Blir helt rørt jeg. Gratulerer så masse med prinsen! Klem

Skrevet

Gratulerer så masse med overstått fødsel... =) Flink du er til å høre på morsinstinktet ditt... hadde vel ikke blitt noe "vanlig" fødsel på deg uansett sånn som han lå i magen.. =) Kos deg masse med prinsen din!

Skrevet

Gratulerer masse:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...