Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er maling og waitsprit farlig?? har malt huset utvendig og vasket bort søl med waitsprit, lokter jo en del å er en del gasser, er det farlig??

Skrevet

Man skal ikke male med oljemaling og ikke bruke waitsprit når man er gravid. Waitsprit er på listen over skadelige løsemiddler. Kanskje du kan vaske deg hvis du har brukt det på huden. Ellers er det jo lite å gjøre med det nå.

Skrevet

holt ikke på mere en en time da heldivis, men skal prøve og holde meg bort fra lokta da:)

Skrevet

Vi holder på å male huset, og jeg spurte JM om det var greit at jeg også malte. Hun sa det måtte jeg holde meg unna, er jo en del farlige stoffer i malingen og de går i morkaken og da også i babyen. Gjort er jo gjort, men hold deg unna mer iallfall.

Skrevet

Ærlig talt, hvis du ikke holdt på i mer enn en time så er det ingenting å bekymre seg over!!

Særlig ikke hvis du holdt på utendørs!

Det er så mye hysteri rundt det der. Alle anbefalinger man hører om ditt og datt må jo sees i et visst perspektiv.

Det er forskjell på å male innendørs med oljemaling uten lufting og på å vaske en time med white-spirit utendørs!

Tenk på all den forurensningen ungen skal fødes til, man kan ikke tenke sånn hele tiden, da blir man jo skrullete. Det er en farlig verden der ute, skjønner egentlig ikke at noen tør å føde barn til denne verden, det er jo så mye man skal holde seg unna i svangerskapet at man umulig kan forberede ungen på hva som møter dem når de kommer ut....

Uansett bedre å gjøre det før ungen blir født, da filtrerer du det meste for han/henne.

Skrevet

Synes ikke akkurat man skal kimse av løsemiddler da. Kan man holde seg unna noe, så bør man gjøre det, så man slipper å angre i ettertid. Det er ikke hysteri, det er sunn fornuft, til det beste for barnet i magen.

Men det er klart at det ikke nytter å bekymre seg i ettertid, det går nok aller helst bra.

Skrevet

Litt enig med hun siste her.

Så lenge du står å maler en plass med god ventilasjon(som det gjerne er utendørs;)) så er det ikke noe å være redd for.

Jeg maler masse, bruker engangshansker for å unngå å måtte til med sterke vaskemidler etterpå, passer på at det er god trekk og at jeg er i fin form hele tiden (at jeg ikke får hodepine, blir svimmel el..)

Men du kjenner jo på det selv. Lukter det mye der du står og du føler deg usikker på om det er trygt for babyen, ville jeg latt være...

Men det er litt mye hysteri rundt dette syns jeg og..

Gjør det du selv føler deg trygg på!:)

Skrevet

Å male med oljemaling ute har nå jeg hørt ikke er så farlig, men inne er det verre. White spirit hadde jeg ikke brukt, men bruk matolje (f.eks solsikkeolje) på en klut i stedet. Går av lettere enn med white spirit faktisk!

Skrevet

bruk engangshansker og smør huden inn med matolje FØR maling. Da setter ikkje malingen seg fast. Eller få mannen tel å ta malerjobben :)

Skrevet

bruk matolje og sukker til å fjerne maling på hender og kropp;-) Det blir som en sukkerskrubb. Huden blir så god og myk etterpå;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...