Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sabria isabella : gratulerer med med vel overstått UL. enda et steg nærmere nå!

første stikk med puregon for meg igår og det gikk lett som en plett. UL om en uke. Spennende! :)

Sender positive tanker til alle sammen og ha en fin dag :)

Fortsetter under...

Gratulerer med vellykket UL Sabria Isabella! Håper alt går den riktige veien etter uttak :o)

I dag er det en uke til UL, og jeg har litt skrekkblandet fryd omkring dette. Jeg håper selvfølgelig at alt er bra, men jeg har litt problemer med å tenke positivt innimellom. Jeg tror jeg er redd for å bli skuffet igjen, og prøver å distansere meg litt...jeg vet ikke.

De siste dagene føler jeg at jeg har sett spedbarn overalt. Det første som møtte meg på venterommet hos akupunktøren min var en mor og far med en noen-dager-gammel baby. Kjente det snørte seg i mammahjertet mitt, jeg ønsker jo så veldig..... Men ikke alltid like lett.

Hei Frøken Gjøken

det er disse tankene som er værst med hele denne prosessen. vi er vant til mange skuffelser, og det er vanskelig å finne lyspunkter. men dere er nå på vei til å fullføre deres 2. forsøk, og sannsynligheten for at det skal klaffe denne gangen er jo mye større! :) Nå har legene fått mer kunnskap om hvordan kroppen din reagerer på behandlingen, og jeg tror det kommer til å klaffe for dere nå :)

Det som hjelper meg når tankene flyr over til skrekk og fortvilelse, er å ta meg en lang gåtur i skogen med ei god venninne, snakke om gode og glade ting, og du, vi skal klare dette!

sender over en stor klem og positive tanker :)

Hei Venterpå. Tusen takk for støttende ord, det hjelper litt å gjøre andre ting enn å tenke tanke, så nå svinger jeg med vaskefilla og gjør hjemmet skinnende rent. Skal til ei venninne på middag senere. Det er ikke bra å være alene når tankene går i de sorte banene.

Nå er det bare litt over en uke til min kjære kommer hjem fra jobb, og da har han vært borte i 1 mnd....tiden har gått fort denne gangen. Han kommer akkurat hjem i tide til uttak vil jeg tro. Hvis ikke han rekker det, tror du han får tatt ut sykemld. slik at han kan dra hjem tidligere?

Sender deg en god klem tilbake

Hei alle sammen! Nå er det mye som skjer med oss alle her!

Jeg var på ultralyd i går, var mange folikkler, men de var litt for små. Har økt gonal-f dosen og skal til ny kontroll på mandag. Så da er det bare å håpe på uttak på onsdag eller torsdag.

Dere må ha en fortreffelig helg alle sammen! Vi skal i bryllup, blir godt å tenke på noe annet enn ivf :)

Ja huset er rent for tiden ja ;) hehe

det må han jo bare det da! jeg hadde ringt legen og spurt i god tid føre, det kan umulig bli noe problem det.

og jeg som syter over at samboer jobber nattskift. det er jo ingenting i forhold. det må være ekstra slitsomt å gå alene i så lang tid og da. samboeren min har fått permisjon til å bli med inn på første ul, og etter den har han friuke pluss at vi har tatt ut ferie etter det igjen. det kan hende at samboeren din kan få perm til dra til lege da?

han kan jo bare høre med arbeidsgiveren sin om det er mulig å få til det.

du får kose deg på middag idag. jeg skal på min første yoga time idag, huff jeg som er stiv som en pinne, men håper det kan få meg til å senke skuldrene litt.

ha en fin helg! :)

Annonse

takk for svar alle:-))

ja flott at ultralyden gikk fint men det er nervepirrende og vere så nermt de andre tingene som også skal gå bra,med hvor mange egg de finner og befruktning skal gå bra og hvor mange deler seg godt nok...dette er jo egentlig til og bli tulling av hehe

men lykke til alle og håper på at dere vil holde dere her på tråden at vi kan se hvordan det går med hverandre.er så spennende:-)

s.b

Hei jenter

Bare en kort oppdatering her.

Hadde min siste scan på fredag og fått bestemt dag for egg uttak, det blir tirsdag på meg.

Alt ser bra ut mange egg så bare glamedingerr herifra.

Sabria isabella, lykke til i dag =), og Lille My håper eggene får fart på seg og at du får mange modne ut =)

Jeg er kjempespent, oppdateringer jenter, hvordan går det med dere alle?

Så kjekt å se at dere er i gang...snart uttak såå spennende!

Jeg har hatt en frustrende tid og venta på mensen som ble hele 11 dger forsinka!! Nå har den endelig kommet, og det blir UL neste mandag...så da henger jeg litt etter dere andre...menmen følger med dere likevel:-)

Her er det også mye spenning :D

Skal til UL i dag, eller i kveld kan man vel si, siden jeg fikk en ganske så sein time hos gynekologen min :)

Så vi er utrolig spente på hvordan ståa er med folikker osv :)

Forhåpentligvis blir det eggløsningssprøyte i kveld en gang og uttak på onsdag :)

Forresten... Hvis onsdag blir uttak, så blir det innsett på fredag den 13.

Hihi :)

Hei på dere!

I dag har jeg vært på ny ultralyd og det er 16 flotte folikkler som ligger å venter :) Det blir uttak på onsdag og innsett på fredag, akkurat som for deg RTprøver, forhåpentligvis!

Lengter84, så flott at mensen endelig kom da! Tenkte på deg tidligere i dag og lurte på hvordan du lå ann.

Sabria Isabella, hvordan gikk det i dag??

Annonse

Ja nå skjer det virkelig masse spennende her :o) Jeg gleder meg til å høre hvordan det går med alle oss her inne, og jeg krysser alt jeg har for at vi lykkes.

Her sprayes og sprøytes det for fullt, og skal på UL på fredag. Håper gullegget ligger der.

Hei jenter!!!

Masse spennende som skjer her ja!! Jeg var på ultralyd på fredag og har uttak på onsdag. Så nå i kveld blir eggløsningssprøyta endelig tatt!!

Blir spennende å følge med dere videre!! Stå på jenter, denne gangen skal vi greie det:)

Her var ikke UL den helt store opplevelsen... Mistet jo nesten alt håp :)

Bare ett passe stort egg på høyre og to bittesmå på venstre.

Har gått 9 dager på 125EI puregon, så i morgen skal Hausken ringe meg og fortelle hva som skjer videre.

Ble litt pessimistisk, men som min kjære sier, så er det jo bare ett gullegg som skal til :)

Ønsker alle som skal ha uttak denne uken masse lykke til ihvertfall :D

Huff da..ikkje akkurat de man vil vite når man er på ultralyd nei.. Men ja det er som din kjære sier.. Trenger bare ett egg!! Så da satser vi på det er gullegget som skal til for att det blir en liten spire!! :) Har hørt om flere som har bare ett eller to egg som har blitt gravide!! Så vi krysser fortsatt fingrene!! :)

Takk for det, Ragna79 :)

Nå skal jeg øke dosen med Puregon til 225EI frem til fredag. Da er det dags for ny ultralyd. Vet ikke om jeg orker mer nervepirrende spenning... Hehe :)

Og gratulerer, Sabria Isabella! :D Da får du jo egg på frys også da, tenker jeg... Og det er jo alltid greit :)

Hei Jenter.

Jeg hadde egg uttak i dag og fikk ut 18 egg =) . Så nå er det bare å vente på morgendagen for å se hvor mange som blir befruktet.

Gratulere med godt resultat så langt Sabria Isabella.

RT prøver lykke til med den høyere dosen, jeg gikk på 225 hele tiden men på tross av det fikk jeg flere nye egg som utviklet seg mellom dag 6 og dag 11 så en høyere dose kan nok hjelpe. Håper du er ved godt mot =)

Så flott sabria isabella og i utlandet!!! :-)

Stå på videre RTprøver. Vanskelig når det ikke går som man ønsker; men fingrer krysses for at du får gullegget!!

Lykke til på uttak ragna79.

Jeg kjenner at spenningen øker når jeg følger med på deres prosess. Men prøver å tenke litt på andre ting også. Ikke lett.. :-S

Hei

Ragna 79 og Lille my villebare ønske dere lykke til på uttak i morgen, håper det er mange fine egg for dere begge =).

Velkommen på denne tråden Maya m 1 i hjertet, håper fredage den 13 blir en lykkedag for deg.

Håper at dem extra mengden puregon setter fart i sakene for deg RT Prøver , og som alle sier man behøver bare et gull egg. Dessuten har jeg blitt fortalt at når det er fœrre egg har de ofte bedre kvalitet.

Hei hei jenter!! Så morsomt at flere av oss har fått ut mange egg, og jeg håper at vi andre som snegler oss etter også lykkes med eggene våre.

I dag har jeg hatt en skikkelig dårlig dag. Min samboer jobber på sjøen og kommer egentlig ikke hjem før på tirsdag, men ettersom jeg mest sannsynlig skal ha uttak på mandag må han komme hjem tidligere. Det er visst lettere sagt enn gjort. Hverken fastlegen, sjømannnslegen eller klinikken kan sykmelde han for at han skal rekke hjem. Så nå må vi bare krysse alt vi har for at han skal få velferdspermisjon fra rederiet....noe som egentlig bare blir gitt ved dødsfall i nærmeste familie.

Det er liksom ikke bare for han å ta en "tre-dagers" som andre landkrabber. Fryktelig unødvendig bekymring akkurat nå kjenner jeg, og hormonell som jeg er så flommer tårene. Frustrert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...