bitthen Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Hvilken er mykest, best for huden, absorberer best og lukter minst mener dere??
Ladybug~N&E Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 jeg sverger til pampers. er ikke noe annet en strålende fornøyd med disse bleiene. i alle str. de er tynne og myke. de lukter litt men det får gå.... libero er lotionfri men det er ikke alltid dette er bra. gutten min blir sår fordi bleia er så "tørr" og må smøres uansett. med pampers er ikke dette noe tema. lekker ikke, blir ikke sår og har god passform. libero er korte og brede i fasongen, pampers lange og smale. libero passer best på babyer med runde rumper synes jeg mens pampers sitter best på babyer som er smalere i kroppen. etter det jeg har erfart så absorberer bleiene like godt (på nyfødte så skifter man jo ofte så man får sjelden utnyttet bleiens fulle potensiale mtp absoberingsevne) man må prøve seg litt frem egentlig. bleia som er perfekt til den ene kan være helt feil til den andre.
Willy Wonka Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Helt klart pampers til de minste babyene. De er myke og gode. Libero sine str. 1 er stive som papp, ellers sverger jeg til libero på 2-åringen min.
ma:) Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Vi var mest fornøyd med Pampers i starten. De satt bedre på, men etter ganske kort tid opplevde vi at bleia omtrent var klistret fast på rumpa når hun hadde bæsjet. Suger den for godt? Libero er litt stivere, som nevnt over her. Pluss og minus med begge syns jeg, så pris og tilbud bestemmer litt her foreløpig. Nå er vi på str 2 i bleier og foreløpig på Libero. I str 1 syns jeg Pampers satt best.
Gjest Sharazi Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Vi bruker Pampers vi også. Vi opplevde stadig lekkasjer med Liberobleiene, dessutten var de liksom enten for store eller for små. Men det stemmer det hun overnfor skriver, at Pampers klistrer seg litt fast i rompa...
Dodraugen Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 Når minstemann var nyfødt brukte jeg pampers fordi jeg syntes newborn bleiene til libero var så stive og fæle. Men når han var rundt 3-4 måneder byttet jeg til libero igjen. Pampers kan som sagt over her klistre seg litt til rumpa, og hvis bleiene lukter er det kanskje greit å skifte bleie litt oftere. Dessuten er pampers billigere, her ihvertfall. :-)
Daydreamer 81 Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Jeg anbefaler "all in one" tøybleier. Super til søte små rumper med sart hud. Puster, absorberer og mye bedre til huden og miljøet!
Daydreamer 81 Skrevet 11. juli 2010 #8 Skrevet 11. juli 2010 Og lukter ingenting! nesten litt irriterende.....
*lilleprins <3* Skrevet 12. juli 2010 #9 Skrevet 12. juli 2010 Vi prøvde både libero og pampers da mini var nyfødt, og vi likte libero best
Gjest Kira06 Skrevet 12. juli 2010 #10 Skrevet 12. juli 2010 Vi har sverget til Libero hele veien. Forsøkte noen med Pampers som vi fikk i en prøvepakke, men synes at de ble fort våte og luktet plastikk blandet med tiss:) Er ihvertfall veldig fornøyd med Libero, ingen bleieutslett og få lekkasjer. Men som du sikkert ser er det veldig forskjellige meninger, så tror det beste er å prøve seg frem...
Julelita Skrevet 13. juli 2010 #11 Skrevet 13. juli 2010 Da snuppa var nyfødt brukte jeg bare libero. Prøvde pampers, men den holdte ikke huden tørr og hun fikk utslett. Da hun ble 5-6 måneder og begynte å bevege mer på seg, syntes jeg pampers passet bedre. Den er mindre stiv og klumpete. Men jeg bruker fremdeles libero om natta pga god overflatetørrhet.
mamman til to gutter Skrevet 13. juli 2010 #12 Skrevet 13. juli 2010 Til eldste brukte vi vi nesten bare libero. De få gangene vi prøvde pampers fikk han bæsj langt oppover ryggen, det skjedde sjeldent med libero. Til yngste brukte vi libero i begynnelsen, men de lakk ofte, så da prøvde vi pampers, men de lakk ofte de også. Vi har endt opp med å bruke libero, rett og slett fordi vi stort sett handler på kiwi som ikke har pampers. Ingen av dem har blitt såre med noen bleier og ikke merket at noen lukter annet enn etter natta og da syns jeg alle bleier lukter.
NostraStoria Skrevet 13. juli 2010 #13 Skrevet 13. juli 2010 Pampers til nyfødt! De er myke og sitter godt på en så liten kropp. Gikk over til Libero når vi begynte på 2'er eller 3'er bleiene. Da disse er bedre ifht passform. Mini har aldri hatt utslett, men bruker ofte sinksalve.
ett til! Skrevet 13. juli 2010 #14 Skrevet 13. juli 2010 pampers når de er minst,fordi de er mykere og tynnere,så sitter de som et skudd og gjør den jobben de skal gjøre. libero er hardere og tykkere og former seg ikke så bra.men gikk over til det da barnet var rundt ett år.husker ikke helt hvorfor,men da var libero best...
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 13. juli 2010 #15 Skrevet 13. juli 2010 Må si meg enig med daydreamer! Alt-i-ett bleiene er geniale, og en god investering. Kjøp bleier en gang og du har dem i minst ett år, deretter kan du evt selge dem til ca halv pris. Økonomisk er dette en soleklar vinner! Og som Daydreamer er det nesten litt for lite lukt. Blandt papirbleiene liker jeg best Libero til nyfødt.. Men det har kanskje litt med fasongen på babyene mine å gjøre.. Finnes ikke noe fasitsvar, noen sverger til den ene typen, noen til den andre.. og noen bruker litt av hvert...
Daydreamer 81 Skrevet 13. juli 2010 #16 Skrevet 13. juli 2010 Ja de er supre! Har Alt i ett bleier som er Onesize.. Kan brukes helt til babyen skal slutte med bleier.... Og de skal forhåpentligvis brukes til nye søsken om ei stund...etter det - kan jeg selge de. Jo oftere de brukes/vaskes dess bedre oppsugingsevne!! RÅ DIGG! og har ALLTID bleier i hus :-)
Askepott 3 barnsmor Skrevet 13. juli 2010 #17 Skrevet 13. juli 2010 Ja syntes også tøybleier er best,bruker alt i ett fra bum genius og er super fornøyd.
respektatauten Skrevet 13. juli 2010 #18 Skrevet 13. juli 2010 vi brukte pampers til hun vokste ut av 2'er bleiene, da gikk vi over på libero, fordi disse var "fastere i fisken" og var der de skulle være når hun var aktiv:) men jeg har ingenting vondt å si om pampers til de minste! myke og tynne og de satt naturlig på lillejenta vår:) vil ikke si det var noe særlig til lekasje heller, annet en bæsj en gang i blandt.. men det blir det nok uansett:)
respektatauten Skrevet 13. juli 2010 #19 Skrevet 13. juli 2010 og ingen sår stump heller for den saks skyld i pampers, har hatt litt rød stump et par ganger med libero..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå