Magia Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Har en gutt på straks 5 mnd, og han er veldig stor. Mange som sier til meg at store barn trenger ofte mere mat enn morsmelk tidligere enn andre. Men hvordan ser jeg at han er klar for det? Han våkner ofte på natta nå de siste ukene, men han er ikke så interessert i puppen. Han har tidligere sovet hele natta + litt. Men han har vært litt sånn grinete på dagen. Han er som sagt stor, men blir så usikker på om jeg skal innføre grøt eller ikke...? Begynner å bli litt desperat med tanke på nattesøvnen min, og det tar vel en stund før man er oppe i ordentlig porsjon med grøt..? Hvor lang tid tar det fra man begynner til man kan gi full porsjon? Fins mange innlegg her inne om innføring av fast føde, men virker som at alle som spør om det har flaskebarn, og de trenger jo mere når de er oppe i en liter i døgnet. Min får bare morsmelk, og føler ikke jeg får svar i de andre trådene. Håper noen kloke damer har svar til meg
MaRiAnNe_85 Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Slik jeg gjorde det med hun eldste så begynte jeg å gi hun grøt når hun begynte å våkne mange ganger på natta. Dette med de forutsetningene at hun begynte å nærme seg 4-6 mnd (og da har behov for mer mat) og at det ikke virket som at dette var et såkalt "økedagn"/"økedager" Det fungerte fint for meg,men er jo individuelt hvordan man vil legge opp ting. Min eldste sov med en gang bedre på natta da jeg begynte å innføre litt mat på kveldstid. Samt mer fornøyd på dagen også Lykke til!
Tremo Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Har også en stor gutt. Han spiste en del om natta selv etter 5 mnd, og da jeg var på helsestasjonen da han var snaut 5,5 mnd hadde jeg prøvd litt grøtsmak om kvelden i tre dager. De mente han var så stor at han trengte mye mat, så det var bare å kjøre på. Gikk fort oppover på mengde. Brukte vel en ukes tid før vi var oppe i to nesten fulle grøtmåltider om dagen. Litt tynn grøt morgen og kveld. Fulgte godt med på at avføringen ikke ble noe problem eller at han viste andre tegn på vondt i magen. Nå er han 6 mnd, og får full grøtporsjon morgen og kveld, litt frukt(på glass eller most mango eller avocado ) til lunsj og gulrot/potet/kålrot blanding til middag. I tillegg får han mm før hvert måltid, og mm ved 5/6 tiden og før han legger seg. Omsider begynner han nå å sove lengre om kvelden:) Med to to eldre søstrene hans brukte jeg mye(!) lengre tid på å komme opp i så mye mat, så jeg var veldig skeptisk til å gå så fort frem, men det har gått veldig bra! Vet ikke om dette hjalp noe, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå