*Lillemeg* Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Er det noen her som kan fortelle meg om deres symptomer rundt uke 10++...?? Jeg er 10+2....... Har vært svært plaget med ekstrem svangerskapskvalme,men det har gått over nå... er bare litt uggen om morgenen,litt ømme pupper av og til,og hvis jeg går masse kjenner jeg stikninger i livmoren. Er også ekstremt sulten hele tiden,spiser konstant,må bestandig ha noe i munnen:)Flere? Målte meg også rundt magen idag å den er 79cm rett nedenfor navlen,flere som har målt så tidlig?Hvis ikke mål i vei.... Er forresten ca 46,7 kg og 155 høy.
AO3 Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Jeg er heldigvis mye mindre kvalm nå... Jeg har vært fryktelig sliten, nesten på grensen til apatisk, det er også litt bedre - men jeg er fremdeles utmattet. Jeg er sykmeldt 70%, og er helt avhengig av å sove 2-3 timer på ettermiddagen før jeg henter knotten i barnehagen. Jeg var veldig øm i puppene noen dager, men det har gått over litt nå (heldigvis). Sjefen min sier at puppene har vokst - heldigvis er hun en kvinne, så no worries, ikke noe sexpress på jobb her i gården! Ellers har jeg dårlig - og merkelig - matlyst. Jeg bare MÅ ha ting jeg ellers ikke spiser. For eksempel pølse med brød (som jeg ellers ikke liker) og marsipankake. Andre ting, som jeg ellers liker godt, orker jeg ikke engang tanken på, f.eks. fisk og tomater. Jeg måler IKKE magen min, jeg vil nok ganske sikkert komme langt dårligere ut enn deg, jeg veier 25kg mer.
februar11 Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Er dere oppblåst? Jeg føler meg så sinnsykt oppblåst, ser ut som om jeg er 3-4 mnd på veg..er 10 uker nå og har mage..er det flere der inne eller? Føles ut som om magen kan sprekke...
Mrs.C Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 jeg hadde det helt likt som deg HI, bare omvendt med matlysten, eller den kom tilbake i uke 10 da;) og lite stikningner. og veldig oppblåst. kjøpte meg faktisk mine første gravidbukser idag, deilig
nr2erpåveg Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Jeg har også kjøpt mine første gravidbukser i dag:) dvs ikke ordentlig mammabukse, men ny bukse med bred strikk i livet. Ellers kom overskuddet tilbake, i dag..! Så nå har jeg ryddet og vasket etter å ha lagt minsten. Det er jammen lenge siden jeg har gjort! Den tiden har stort sett gått med i horisontalen... Med dere.. BIM sier at jeg er i uke 10, og på fredag vil den komme til å si at jeg er i uke 11.. Vil det si at jeg er 9+3 etter deres måte å regne på..? Jeg har glemt dette fra sist..
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Jeg er 10+2 uker og blir småkvalm hvis jeg stresser eller ikke spiser gjevnlig. Eller får for lite søvn. Magen er full av luft og jeg sliter med hard mage :/ Jeg klarer ikke å skjule graviditeten lenger for magen står rett ut, og jeg kan bare glemme å ta på di vanlige jeansene mine.
februar11 Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 mine tegn er vel begynt å gå over tror jeg, men noen andre som verker i lysken? ellers så småstikker der i magen og puppene, puppene kan jeg forresten ikkej ta bort i, sinnsykt vonde, men de vokser hehe. Magen min står rett ut, men sliter med avføring (beklager) men jeg får det rett og slett ikke til. Er 3. dagen i dag så vet snart ikke råd..Har du sandypantz prøvd noe? Tør ikke prøve alt mulig for å få det til, men kunne tenkt meg å bli kvitt litt snart. Hvordan har dere det ellers? Er alle i jobb eller? Jeg jobber 100 %, men med en gang jeg kommer hjem så stuper jeg på sofaen noen timer, er så avsindig trøtt fra 13 og utover..men godt med en strekk på sofaen Er alle her i uke 10?
soliver Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 Er akkurat 10 uker i dag. Svært kvalm, nesten ikke spist på over en mnd. Svimmel Vondt i korsryggen og hoftene Trøtt Og har blitt forkjølet med halsvonde, håper for all del det ikke er halsbetennelse, ønsker ikke å ta penicilin. Så utrolig koselig å høre om dere som har kjøpt mammabukser. Gleder meg til det synes bedre, og formen blir bedre.
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 Jeg drikker masse vann og tar ingen form for jern tabeletter. Det sier di skal hjelpe. Jeg hadde det slikt sist graviditet også og jeg synest å minne at det ble bedre når 4 mnd nermet seg. Jeg merker at jeg blir mest dårlig i magen ved å spise stekt mat å løk. Jeg er oså veldig trett. Må ha meg en powernap i 12-13 tiden her dag, men føler at energien har kommet seg litt di site par dagene
AO3 Skrevet 13. juli 2010 #11 Skrevet 13. juli 2010 Ang treg mage, som noen nevnte over her... Det hører nok dessverre med til det å være gravid. Jeg er også veldig oppblåst... Det er viktig å få i seg masse fiber, og drikke mye vann. Jeg pleier å spise bran flakes, men akkurat nå orker jeg ikke tanken på det dessverre... Jeg spiser Wasa frukost knekkebrød med fiber, og holder sånn noenlunde orden på magen på den måten.
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 13. juli 2010 #12 Skrevet 13. juli 2010 Jeg opplevde bare å bli ennå hardere i magen av fullkorn produkter uansett hvor mye vann jeg drakk. Men det er heldigvis ikke likt for alle. Jeg spiser et par brødskiver med banan på til frokost og det funker faktisk litt. Men banan kan også ha motsatt effekt
februar11 Skrevet 14. juli 2010 #13 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har prøvd med fullkornsprodukter ito uker nå, men det ser ikke ut som om det hjelper..men har et spm til som jeg håper noen kan svare på, vil ikkje ringe til legen for det minste ting, så prøver her først. I dag fikk jeg endelig ut noe avføring, vart veldig vondt, men herregud for en god følelse etterpå. Problemet er bare at det kom friskt blod på papiret når jeg tørket meg, (fra endetarmen) sjekket mange ganger for å vere sikekr på at det var der i fra, og det er jeg helt sikker på at det var...Hva er dette? Er det fordi det kan ha komt noen rifter eller? 3 dager uten avføring, og veldig hardt i tillegg kan vel gjøre litt småskader. Noen andre som har vært bort i dette?
*Lillemeg* Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 14. juli 2010 Hei,jeg som laget denn tråden. Jeg har også kjempe mye luft i magen og hard i magen. Går sikkert 3 dager til meg også før jeg får til noe. Det som funka på meg før jeg ble gravid,var at jeg drakk t på morgenen,men det hjelper fint lite nå.Men tror en blanding av,masse vann,litt fiber,sunn mat, og en halvtimes spasertur om dagen skal ha god virkning på tarmene...hehe! Og til "februar11" det var sikkert bare en liten rift og det er normalt,vertfall hvis du var skikkelig hard i magen den dagen,eller hvis bubben var ganske stor....
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 15. juli 2010 #15 Skrevet 15. juli 2010 Jeg hadde blod på papiret hver gang jeg var på do i forige sv.sk. Følte som jeg ble raspet hver gang det endelig skjedde noe. Men det er heldigvis helt ufarlig
Vietnamela Skrevet 15. juli 2010 #16 Skrevet 15. juli 2010 Så godt å høre at vi er flere med samme plager. Ja den bæshn er treig assa, men ett lite tips. Drikk biola og spis en t-skje med linfrø om dagen. Lin frø er også bra for huden og forebygger strekkmerker når den tid kommer. Lykke til damer
MaritR Skrevet 15. juli 2010 #17 Skrevet 15. juli 2010 Jeg er i uke 10 nå med barn nr 3.. I begge de to første svangerskapene var jeg plaget av ekstrem svangerskapskvalme,og var innlagt på Ahus og fikk mat igjennom slange i halsen.. Kastet opp helt til jeg var 6,5 mnd på vei. Denne gangen har jeg ikke kastet opp i det hele tatt.. er litt kvalm innimellom, men har ikke vært i nærheten av å kaste opp. Nesten så jeg er litt bekymret for at ting skal gå galt.. rart å ikke ha symptome jeg har hatt tidligere! Men jeg prøver heller å nyte at jeg er i god form, fremfor å bekymre meg! Eneste tipset jeg har til de som er harde i magen er: Bevege dere -mosjoner! Og drikk vann - spis linfrø! Bevegelse kan faktisk hjelpe mot kvalme også -tro meg - jeg har prøvd ALT, og funnet ut at det er det eneste som faktisk hjalp litt!
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 16. juli 2010 #18 Skrevet 16. juli 2010 Helt sant at mosjon hjelper mot kvalme/har mage!!! D får jo hele systemet i gang. Ang linfrø så er det viktig å "knuse" de først for magen klarer ikke fordøye de og den gode oljen blir igjen inni frøet.Kan man drikke biola når man er gravid ja?? Hørte en gang at det ikke var bra med melkesyrebakterier da. Håper jeg tar feil
nr2erpåveg Skrevet 16. juli 2010 #19 Skrevet 16. juli 2010 Det med å knuse linfrø hadde jeg faktisk ikke hørt, men jeg har en liten oppskrift på en herlig mix som vi ga til de gamle, på et sykehus jeg jobbet tidligere. Svisker blandet med linfrø og vann, lot det stå i kjøleskapet natta over til det hadde svellet og vesken var borte (holder seg 2-3 dager). Også tok vi 3-4 ss i et glass og fylte etter med surmelk. For de gamle (som alltid har treg mage) funket nok dette, og jeg drakk det i ren sympati, og lærte meg til å like det.. hehe
Vietnamela Skrevet 17. juli 2010 #20 Skrevet 17. juli 2010 Ja, gravide kan trygt bruke Biola. Biolabakteriene inngår som en naturlig del av vår bakterieflora i tarmen og tas ikke opp i kroppen. En sunn flora bidrar til å oppretholde en god magefunksjon, og styrker forsvaret mot uønskede bakterier og virus i fordøyelsen.
AS3* Skrevet 17. juli 2010 #21 Skrevet 17. juli 2010 Jeg er også i uke 10. Jeg er trøtt, men det begynner å letne littegrann syns jeg. Sover stort sett en middagskvil om dagen og 8-9 timer om natta. Litt småkvalm når jeg blir sulten. Og en merkelig apetitt. Jeg har skikkelig lyst på pasta og kokte/bakte poteter. Men jeg VET jo at jeg blir oppblåst av det. Treeeeg mage er det som plager meg mest nå. Alt jeg spiser, er med tanke på å få fart på fordøyelsen. Jeg drikker tre liter vann om dagen, spiser havregrøt med linfrø og vi-siblin til frokost, fem frukt om dagen, minst mulig karbohydrater. Har en bok som heter Flat Mage med mange oppskrifter for å holde fordøyelsen igang. Men like fullt er det oppblåst og tregt. Magehuden får ihvertfall trent opp elastsisiteten sin ) Jeg har slitt med treg mage og oppblåsthet før jeg ble gravid. Har også i utgangspunktet et stort søvnbehov. Det later til at graviditeten gir meg dobbelt opp av det jeg allerede hadde av laster...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå