Gå til innhold

Hvor lenge kan en 1 mnd gammel baby sitte i bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge en 1 mnd gammel baby kan sitte i bilstol?

Fortsetter under...

Skrevet

hei

jeg har kjørt i 3 timer med en gutt på 1 mnd.men husk og ta pauser, så babyen får røre litt på seg.og ikke kjør når det er så varmt :)

Skrevet

Vi skal kjøre 5 timer med ca. 1 mnd gammel baby.

Fikk beskjed om å ta pause på minst et kvarter, hver halvtime.

Men jeg er fortsatt veeeeldig skeptisk til å kjøre så langt. Det kan vel ikke være bra for ryggen/bekkenet til baby?

Det er kanskje bedre med bag når man skal kjøre lenge?

Hmm...prøvde å svare deg, men innser nå at jeg er veldig usikker på dette selv :/

Skrevet

Vi kjørte i 7-8 timer med bil da vår datter var ca. 1 år gml, tok en del pauser, turen gikk veldig bra. La barnet sitti i bilstol, tryggere enn å ligge i bag.

Skrevet

Helt trygt å la babyen sitte litt i bilstolen sin. Leste et sted der tryggtrafikk hadde skrevet at det var vist en myte at ryggen til de små ikke tålte det. Såklart skal man ta pauser og det blir det jo automatisk med mating og skifting av bleier :) De må røre litt på seg siden de siger litt ned i sete. Men kanskje hver 1 1/2 time og hvis babyen sover er det bare å kjøre på og heller ta en pause når den våkner :)

Skrevet

Vi har hatt fysioterapi på vår sønn tre ganger i uken siden han ble født og har spurt fysio om dette. I ett godt sete (med nyfødtpute) kan en baby sitte 45 min til en time av gangen uten problem. Sover de er det bare å kjøre, ikke vekk de for å strekke på de men sover de ikke er det fint med pauser og en strekk for ryggen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...