Gå til innhold

mannlig jordmor, finnes det i det hele tatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..kom til å tenke på det, bare, jeg har aldri møtt noen. Må være det mest kjønnsspesifikke yrket vi har, vel..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste om en for et par år siden - husker ikke om han var i Bergen eller i Oslo. Men det var visst ikke mange av de nei.., He he.

Skrevet

Jepp, har faktisk snakka med en på Riksen. Jobber på Føden der, heter Roger! Han presenterer seg som Jordmor Roger, veldig hyggelig kar!!:))

Skrevet

Det er en i Narvik, visstnok en hyggelig kar:)

Skrevet

Hah, se det! Så kult!

Skrevet

Venninna mi fødte natt til i går, og jordmora het Mads ;-) hehe

Skrevet

På nrk nett tv, kunne en følge et par gjennom hele graviditeten og fødselen. Jenta fødte i badekar, og jordmoren var en mann. Riktignok tror jeg han var homofil, men han virket utrolig koselig og flink fordet om han var mann:-) Finner ikke linken nå, men den ligger nok der hvis noen skulle ha lyst til å lete:-)

Skrevet

den jordmora som er med på helene og atles fødsel er da så visst ingen mann! Det er en dame, hun heter Tanja- og virker kjempehyggelig. Og filmen av den fødselen er bare helt nydelig!

Ellers vet jeg om to jordmødre som er menn.

Skrevet

Hehehe, var ikke bare jeg som reagerte der nei. Hun var nok dame ja, med litt mørk stemme, men ellers veldig, veldig kvinnelig på alle måter :D

Skrevet

Titter bare inntil dere ifullfart. Jordmor Paul i Narvik er hyggelig. En venninne av meg som er kollega av han.

Skrevet

Så nå ihvertfall ut som en mann, men sorry hvis jeg tok feil..

Skrevet

Det var en mannlig jordmor som tok imot oss på føden da vi skulle ha vår første. Fødselen tok tid, så pga vaktskifte fikk han ikke ta imot babyen.

3 år etterpå skulle vi få vårt andre barn, samme mannlige jordmor som var på vakt, og denne gangen fikk han ta imot barnet. Håper nå at han er ferdig med ferien til vi skal få vårt 3. barn om noen uker, for MAKEN til fantastisk jordmor (jordfar)!!!!!!!!

Skrevet

så flott at det er flere mannlige jordmødre:)

eneste forskjellen er vel at en mann ikke har muligheten til å ha født selv...

Skrevet

Tror det på fint heter JORDMANN å ikke JORDMOR om en mann er utdannet innen det yrket.

Ålesund har et par stykker etter som jeg husker.

Kjempekoslig at noen kommer innen det yrket etterhvert.

Skrevet

Så moro å lese at det er flere mannlige jordmødre, liker at folk går litt mot strømmen=)))

Skrevet

litt usikker på hva det heter..får han som tok imot min nr 2 stod det på navnelappen hans Jordmor Ragna.... Han var definitivt mann,og beste "jordmoren" de har her på haukeland..fantastisk person

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...