Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jordmora sa jeg skulle ta kontakt med føden så fort det blei regelmessige rier ,pga av veldig rask fødel sist.

Så etter en time med regelmessige rier på torsdag så ringte jeg ned, vi har 45 min å kjøre til sykehuset å det var ikke en morsom tur siden de kom med 5 min heile veien, kom inn lå i en halvtime med registrering, å hu sjekka meg etterpå, forsatt bare 2 cm (noe jeg hadde på onsdag når jordmora mi sjekka meg) det var stoort nederlag,

siden de begynnte å gjøre ganske vondt nå.

Så jordmora sa hu var usikker på om jeg egentlig var igang , sa at sist jeg fikk akup. så gikk fødslen ganske fort, så etter litt fram å tilbake så satte hu fire nåler.

Når hu tok de ut så kom riene med 2 min mlm, å de var kjempe vonde å inntense.

Så jeg fikk (nesten grina) meg til et rom , da var klokka halv seks, ba om lystgass,

klokka halv sju hadde jeg bare 3 cm åpning men nå trudde jordmora på meg at jeg var i fødsel :P

Når klokka var kvart på ni kjennte jeg det pressa på, da hadde jeg full åpning (heldigvis) å hu sa jeg kunne presse,

Klokka 20:51 var Alexander ute,

Min mann sier jeg henta urkvinnen i meg å laga noen skrik når jeg pressa han ut, husker ingenting av det jeg da he he he

Når Alexander lå på brystet mitt kom den andre jordmora inn som skulle være med under fødslen, men siden det gikk så fort på slutten rakk ikke jordmora å dra i snora,

Det var en kjapp å veldig intens fødsel, det er verd det nå ungen er ute, det finnes ikke bedre premie, det er så verd det.

Gled dere alle sammen,

Lykke til alle sammen som går å venter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer igjen vennen min! Flott historie. Kjenner meg igjen med de kjappe og intense fødslene. Har hatt 2 av dem selv og spent på hva denne fødselen bringer. Det har helt roa seg med kynnere og alt hos meg så skjønner ingen ting. Håper bare det er stille før stormen her. Har i tillegg fått skikkelig bekkenlåsning og stoooore bein så har det ikke godt her.

Kos deg masse, masse med Alexander. Guuud så godt det skal bli å få min Alexander på brystet. Tusen tall for fødestøvet. Nå venter jeg bare på om spådama har rett i at jeg føder mellom mandag og onsdag hihi. Stooooor klem.

Skrevet

Våkna opp torsdag med ingen tegn på fødsel, men etter å ha vaska loftstrappa og badet, bretta masse tøy så starta riene ,

Skal nok se at det ikke er lenge igjen til du møter lillegutten,

skal tenke masse på deg.

Lykke til vennen skal se han kommer, bare stille før stormen :)

Skrevet

Gratulerer sååå masse! Trist når en etter en faller fra her:-)

Kose deg med lille go-gutten din nå!

Klem

Skrevet

Hvoran aupunktur var det du fikk forresten?

Skrevet

Fikk en i hver ankel og i vert knee, det funga :)

Skrevet

Tusen takk, skal se du kommer etter snart du også :)

Skrevet

Takk for det vennen, satser på det. Sitter med mensurringer nå igjen under vm-kampen. Får ikke gjort så mye pga det låste bekkenet og vonde bein. Satse på han kommer for det hehe. Kos deg videre med vidunderet. Stooor klem. Ps føler jeg må på do hele tiden hmmm.

Skrevet

Stoppet opp på natta, begynte igjen idag, men gitt seg igjen nå. Ser ut til å ta tid dette her hehe. Kos deg masse med gullet ditt. Stooor klem.

Skrevet

Uffda, enda jeg sendte fødestøv så det knakka i hode i går.

Ja akkurat nå nyter jeg roen i huset, sovna endelig, tok litt tid å finne roen i dag.

Men jeg nyter det, deilig å kose med han.

Vask trappa det hjelper sikkert.

Skrevet

Hehe, prøvde meg litt igår på plenklipping på stooore klikk klakker pga hovene bein (+støttestrømper) Hoppet også opp og ned. Lå med murringer og tak i ryggen i hele natt. Prøve trappen igjen idag og vasking av bad!

Høres så deilig ut å koooose med det lille barnet. ÅÅÅ så misunnelig jeg er hehe. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...