Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte skifter dere bleier?

jeg lar det ikke gå mer enn 1-2 timer med samme bleie (med mindre det er natta). det blir mange bleier iløpet av en dag ja. og når han har avføring skifter jeg seff med en gang (men det er jo en selvfølge). han er snart 2 år.

gleder meg til han begynner med potte, ser ikke noe behagelig ut å gå rundt med urinen sin hengene på seg, for han elsker å skifte bleie (kommer alltid løpende i full fart til meg og roper "jaaa" når jeg sier vi skal skifte den) også eeeelsker han å gå helt uten. tror jeg straks skal begynne med bleieavvending og finne frem potta ja hehe :)

jaja, jeg er alene hjemme og får ikke sove, så da lagde jeg et lite innlegg, så får vi se om noen svarer hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tassen her er 1 år. Skifter vel ca 5-6 bleier pr dag + bæsjbleie i tillegg (de tas med en gang ja). Skifter om morgenen, etter (eller før dersom han er veldig våt) formiddagsluren, skifter alltid bleie før vi går ut, skifter rundt middagstid, en på ettermiddag og til kvelden før han skal legge seg.

Det går vel kanskje i gjennomsnitt ca 3 timer mellom hvert bleieskift :)

Skrevet

høres bra ut det :) gjorde sånn ca det samme før, men nå har han begynt å ta den av seg. han klarer ikke gå med den så lenge om gangen. så om jeg ikke skifter så ofte ender alltid bleia midt på gulvet og da må jeg skifte bukse og hele pakka og, fordi han tisser og bæsjer selvom han ikke har den på hehe

tror jeg straks må begynne med avvending. tror han kommer til å bli glad for å slippe å gå med bleie. morsomt å se hvor forskjellige barna er :)

Skrevet

Setter du han på potte ved bleieskift da? Jeg begynte å sette tassen på potte ved 9 mnd alder. Ikke hver dag jeg gidder gjøre det..hehe.. men skader jo ikke begynne tidlig. Og han tisser faktisk hver gang han settes på potte, så jeg burde være flinkere til å gjøre det.

På den måten kan du jo "spare" litt bleieskift... og på den måten la det gå lengre tid mellom hver gang dere må skifte bleie :)

Skrevet

Her skifter jeg bare 2-3 ganger for dag, oftere ved bæsjebleie, men det gjør han ikke hver dag. Hver eller annenhver time syns jeg høres litt ofte og ikke helt nødvendig ut. Kanskje det er min som ikke tisser så mye? Hans bleie er knapt våt etter 2 timer den, og da ser jeg ikke helt nødvendigheten med å skifte.

Har så smått begynt med potte, men er ikke hver dag det kommer noe når han sitter på den. Men han får bli vant til den hvertfall, stresser ikke foreløpig.

Skrevet

1-2 timer mellom hver gang han tisser høres veldig ofte ut. Jeg bruker 3-4 bleier hver dag på minsten. Han er snart to. Han har god kntroll på tissingen og sier stort sett ifra. Da er jo bleien tørr. Det går 3-4 timer mellom hver gang han skal på do og 4 ganger per dag i tillegg til natten. Vi bruker truser hjemme og da går det færre bleier.

Skrevet

ja, med tanke på miljøet er det veldig mye. og med tanke på at han ikke fikser å gå med tissebleie over lengre tid (og han tisser ofte) så er det vel påtide å begynne med pottetrening. wish us good luck hehe

Skrevet

Min lille pode "går på do". Altså ikke på do, men han tisser mye på morgenen og da bæsjer han som regel også, men er som regel helt tørr hele natta. På dagen tisser han sjeldent men mye av gangen sånn at bleia er plutselig full. Vi bytter 4-5bleier i løpet av dagen, og han er rett over 1år.

Vi har begynt å sette han på potte, men har foreløpig ikke kommet noe når han sitter der. Det er ikke så lett å se på han når han må på do før han allerede er ferdig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...