Gå til innhold

ringtesten

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk at kvinner/jenter i 2010 fortsatt tror på slikt! Ringtest, kinesisk kalender m.m. Det er til å le seg i hjel av :-D! I Norge sier en at hvis ringen går i rundt og rundt blir det jente, pendler = gutt, hvordan har det seg at det er motsatt i USA/England; der blir det gutt når ringen går rundt og rundt....? Hvorfor er så mange kinesiske kalendre motsatt av mange andre kalendre?

Ser dere ikke på vitenskapsprogrammer som har motbevist slikt humbug? Be my guest, men når sjansen er 50/50 så kan hvilken som helst test bli "riktig". Ta et kurs i sannsynlighetsberegning så vil du ikke bli like overrasket over at "det stemmer på alle".

Jeg tror jeg skal lage en ny test: mynt = gutt, krone = jente.... Du vil bli overrasket over hvor mange det vil stemme på :-). ha-ha-ha

Helt enig med anonym 15.28. Hvorfor gidde å svare? Vekommende har jo til og med svart det nøyaktig samme på hun som ville bli spådd lenger ned. Er litt lei av alle de som skal dømme andre. Og må jo tilføye en ting. Vi har 4 barn av samme kjønn. Har ikke visst kjønnet på noen av dem før fødsel. Er jo da litt underlig at ringtesten har stemt på ALLE 4, hvis det skal være 50/50. Denne gangen viser ringtesten det motsatte kjønnet av de 4 andre gangene, så skal bli spennende å se når småtten kommer til verden, om det stemmer.

synes jeg også hadde sett det "frekke svaret" lenger ned her. skal noen klage over alle som tror på eller forsker på kjerringråd, det blir fulltidsjobb det;P grunnen til at jeg ble fasinert av akkurat ringtesten er fordi den har stemt på alle som har tatt den. feks på min mor : jente,gutt,jente og tilslutt gutt. 50% for at en slik regle stemmer? ja d var riktig sannsynlighetsregning;P jeg er ikke den som tror på alle kjerringråd men jeg synes allikevel det er gøy å forske på dem:)

HI

Annonse

Stakkars kjerringer.... for det er dere jo når dere tror på kjerringråd og at det stemmer fordi det har gjort det på alle barna tidligere... og fordi noen venninner har opplevd det samme.... jeg gir opp... Visste dere forresten at nissen ikke finnes på ordentlig? Nei, selvfølgelig ikke...

man tar en gullring som du har fått av din kjære (helst uten steiner) og henger den i hårstrå eller hyssing. hvis du er gravid lar du den ligge på magen i et par min så løfter du den opp og ser om den går i sirkel eller om den pendler frem og tilbake. går den i sirkel venter du jente og pendler den så venter du gutt. du kan også ta den over håndleddet, da viser den hvor mange barn du får og hvilket kjønn. den inkluderer barna du allerede har fått/mistet.

Men dette er da bare morsomt! Vet om mange andre temaer som er mer på jordet......

Mener jeg har lest et sted: dersom ringen sirkler over magen er det gutt, pendler er det jente. MEN dersom du holder den over håndleddet viser den motsatt, og samtidig rekkefølge. F.eks.: jente, gutt, jente blir da sirkler, pendler, sirkler.

Er ikke ekspert, men synes det er morsomt.

50% sjans for å treffe riktig;)

Annonse

stemte på meg og alle de jeg har prøvd den på, bortsett fra den siste - men da må det sies at ringen var veldig ubestemt på hva den skulle gjøre og det har den aldri vært før.

jeg synes dette er en morsom test, man vet jo aldri om det blir rett, men det er morsomt å prøve likevel!

• 4 uker senere...

Men sikker på at du har tolket riktig?

Over mage skal den pendle på jente og lage sirkler ved gutt.

Over håndledd viser den sirkler ved jente og pendler ved gutt, altså motsatt, men på håndledd viser den i tillegg rekkefølge. Gjelder å ha tålmodighet!

Mistenker at mange blander med dette.

Selv har jeg to jenter og en gutt, den viser riktig iflg oppskriften ovenfor, og har alltid gjort det, fra før jeg selv visste.

Høres ut som en fanatist, er ikke det altså, men synes at dette er skikkelig kult,- sikkert fordi det klaffet så bra på meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...