Gå til innhold

Gruer meg til flytur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på en to timers flytur om et par uker. Vår lille pode på snart to år skal være med. Han er en meget utålmodig liten en, bare 15 min i bil så er han lei. Gruer meg så sinnsykt til å reise nå! Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vår 16 mnd gamle turbogutt var med på en 3,5 t lang flytur. Og jeg må si at jeg er positivt overrasket! Hadde aldri trodd det skulle gå så bra. Det er mye som skjer og mye å se på. Bordet på stolryggen var spes moro.

Hadde ikke med leker ettersom dette ikke er noe interessant (foreløpig)

Skrevet

Dette går så bra, så. 2 timer går utrolig raskt:-)

Ha med masse å spise på (brødmat, kjeks, rosiner, fruktbiter etc.), så er han underholdt en god stund. Ta også med bøker, evt andre småleker han kan avledes med. Smokk er et must hvis han bruker det.

Har flydd mye med mine to småturboer, det er slitsomt, ja, men 2 timer går bra.

Skrevet

Vi har flydd mye med vår gutt på 16 mnd, og det hele går alltid mye bedre enn forventet..

Men da har vi konsekvent kjøpt et egent sete til lillemann, for ellers så tror jeg det hele hadde utartet seg betraktlig annerledes.. 2 timer på fanget i et fult fly(og flyene er ofte fullbooket), kan nok virker som en lang evighet

Lykke til;.)

Skrevet

Fløy i påska med min lille prinsesse... stapp fullt fly, så om jeg skal fly igjen med henne på avganger som sansynligvis er fullbooket blir det to seter på oss :)

På turen opp gikk alt helt i stå, flyet var fullt, forsinket så vi gikk lagt ut i "sovetiden" hennes, dårlig luft og kjempe varmt... Hadde alliert med med en dvd spiller som selvfølgelig hadde tømt seg for batteri i løpet av natta... så den hjelp lite... vesla satt sammen med ei annen jente og lekte i midtgangen og så lenge de fikk lov til det gikk alt helt greit. (jada de var jo litt i veien, men det gikk egentlig helt bra). Så ble flyvertinnene sure og ba oss flytte oss, noe som resulterte i hyl og skrik fra min lille (som egentilg er veldig grei og ha med å gjøre til vanlig.) ... damer som himla med øynene og sukket HØYT... og en desperat mamma som gjorde så godt hun kunne for å roe ned vesla og unnskyldte seg i øst og vest for jeg vet jo at gråtende småbarn er slitsomme for alle andre rundt... Mi er super aktiv og ikke noen sitte på fanget unge.... og det skal hun ihvertfall ikke når hun blir sinna... så dette var en slitsom tur for meg og alle andre rundt oss... godt den bare varte et par timer...

... den delen av det var nok ikke mye til trøst for deg... men jeg kom jo igjennom det hele. Vi landet trygt og vesla var overlykklig når hun fikk løpe ut av flyet ;)

På turen nedover derimot gikk det bedre. Vi fløy tidig om morgenen, fortsatt stapp fullt fly, men dvd spilleren virket og alt var mye enklere :)

Av tips så har jeg:

* ta med "små ting" og spise, alt som gjør at de bruker MYE tid på å bli mett er bra :) jo mer tid som går jo bedre. Rosiner etc.

* Ha med tåteflaske med noe tyktflytende på som de kan jobbe litt med å få ut når flyet skal lette/ lande. Jeg bruker smoohti, det hjelper mot vonde ører.

* DVD spiller (kometkammeratene, drømmehagen og elias er store favoritter her. Hun er også snart to år)

* Bøker, puslespill etc.

* En ny leke eller to som fenger :)

* Eget sete gir litt mer mulighet for tomle plass for poden :)

* Prøv og ikke stress mye selv og vær smart når det kommer til å avlede før han rekker og kjede seg og slå seg vrang... lettere sagt enn gjort det der :P men med en god plan på forhånd så tror jeg det går lettere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...