Gjest Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Vår lille snuppe har hatt kolikk, men er blit bra(ihvertfall MYE MYE bedre!!!) Hun får MME og jeg lurer på om hun får nok næring..hun kan få skikkelig kolikkskriking, og hvis jeg gir a flaske så holder hun momentant stilt!Hun er IKKE tynn(3 mnd og 7 kilo) så jeg vil jo egentlig ikke gi henne mere enn det hun skal ha(følger det som står på eska). Hva skal jeg gjøre?Vann nekter hun å drikke! Kan det være sult som gjør at hu skriker såå hysterisk?(høres jo ut som om a har skikkelig vondt noen sted, men med en gang flaska kommer i munnen så er det stille!) Håper noen har et råd til hva jeg skal gjøre:S
Lfpm Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Spising kan lindre magesmertene midlertidig og kan være en årsak til at hun slutter å skrike når hun får mat. Du merker vel gjerne om det er kolikksmerter eller sult ved å se på tegnene (som at hun trekker bena oppunder seg ved magevondt eller smatter/hakker i forkant ved sult). Det som står på esken er forøvrig en generell anbefaling og ikke en fasit (husk at man ikke vet hvor mye barn som får mm får i seg. Da anbefaler de at barnet skal styre inntaket selv). Dersom barnet ditt har behov for mer mat kan du gi henne det, men de skal ikke ha mer i seg enn tilsammen 1 liter væske i døgnet da nyrene deres ikke klarer å skille ut mer enn det. (Det er ikke farlig om de går over en liter én dag, men skal ikke gjøre det over lengre tid). Dersom hun ligger på rundt 1 liter kan du forsøke å tykne melken med Johannes brødkjernemel eller evt. grøtpulver. Uansett bør du ta en prat med helsesøster eller barnelegen for å finne ut hva som er best for dere.
Luna** Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Dette hørest ut som oppførselen på dattera mi som er fødd i 2007. Hun skrek og skrek, men ble stille så raskt hun fikk LITT mat. Så var deet på an igjen. Hun skrek fordi hun var sulten. Tok litt tid før vi forstod dette, da både barnepleiere og jordmødre på barsel mente jeg hadde nok melk. Men det hadde jeg ikke. Når vi startet å gi henne morsmelk, var det som dag og natt her i huset. Vi måtte prøve oss frem med hvor mye mme hun skulle ha, da jeg ammet i tillegg (for å få i henne antistoff +++) til hun var ca 3 mnd. da var det så lite melk, at det var selvfsuttet med amming. Det med at hun skriker som hun har vondt gjorde dattera mi også. Men hun trakk ikke føttene under seg, slik som barn ofte gjør ved mgesmerter. Vi bvar ogsp til fysioterapaut for å sjekke om det var noe galt med nakken hennes.¨ Mitt råd: prøv med mer mat, for det er ikke verd at kosetiden går opp i babyskriking og frustrerte tårer fra mor og far.... Da er det bedre med noen ekstra gram på kroppen! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå