second_time Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Vi har fått barnehageplass til snella vår og tenker å ha en langsom tilvenning i barnhagen (bruke en uke), men så lurer vi på om det er lov å benytte seg av en barnehageplass i permisjonstiden?
Linchen Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Ja - hvis jeg forstår spørsmålet ditt rett: du har nå fått barn nr2 og lurer på om du kan sende barn nr1 i barnehagen selv om du har permisjon?
ett til! Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 høres usannsynlig ut,man har jo permisjonstid for å være hjemme med barnet,ikke ha det i barnehage... skjønner hva dere tenker men tror ikke det er mulig.ring NAV
Stjerna mi<3 Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Selv om barnet starter i bhg så kan mor eller far gå hjemme i permisjonen. Jeg måtte undersøke det hos nav, og de sa at den som har permisjon kan gå hjemme..
Snupi27 Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 jo det er mulig.. om barnet har f.eks fått bhg plass fra august og du ikke skal ut i jobb igjen før f.eks september kan barnet gå i bhg..
L&M Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 står ingenting på nav sine sider om at barnet ikkje kan begynne i barnehage mens mor el far er i permisjon. tenk på gradert uttak, skal du ikkje kunne ha barnehageplass viss du vil trekke ut permisjonstida?
LivetErEnLek Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Det er fult lovlig og mulig å ha barnet i barnehagen samtidig som man har permisjon. Dette vet jeg 100% sikkert fordi det faktisk er noen som gjør det, lar barnet begynne i barnehage når far går ut i permisjon (jeg er pedleder på småbarnsavdeling). Er ikke ofte jeg stiller spørsmål rundt foreldrenes dømmekraft, men når de sender en baby i barnehagen når man selv går hjemme og det ikke er noen spesielle forhold som tilsier at babyen har det bedre i barnehagen, ja da begynner jeg å lure. Grunnen man ofte får til svar, er at de skal ha en myk start og babyen "bare" skal være der 5-6 timer om dagen i disse ukene. Når det er sagt, kan det være andre grunner som ligger i bunn uten at de sier det til meg...
second_time Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2010 Mange takk for svar! Vi vil gjerne være sammen med snuppa vår så leeenge som mulig, men når permisjonstiden er over (og vi ikke har økonomi til å ta ut ulønnet permisjon) så har vi desverre ikke annet valg enn å sende henne i barnehage Flott at vi kan bruke den siste uka i permisjonstiden til å venne henne til i barnehagen. Det var gode nyheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå