lus246 Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Hei, Jeg er nå straks over på 3. trimester. Jeg lurer på om noen her kan hjelpe meg med dette med sparketelling. Det angis jo litt forskjellige retningslinjer, fra 10 sparke/sparkeperioder på 10-12 t, til 10-12 spark/sparkeperioder pr døgn. Noen skriver også rund 3 spark/sparkeperioder på 1 1/2 t. Det jeg egentlig lurer på er om det bare er direkte spark som teller, eller om også andre typer bevegelse er "gyldig". Kjenner ofte mest liv om kvelden men tidligere har det vært perioder med tydligere sparking. Nå den siste perioden har det forandret seg til mere glidende/boblende bevegelser, men det er nesten ingen direkte spark, slik at hele magen rister, slik det har vært en del av tidligere. Siden jeg jo kjenner liv, sitter det litt langt inne å ringe føden må jeg innrømme. Føler meg ganske dum, uvitende og småhysterisk, men kanskje noen her inne kan hjelpe. Er det noen grunn til bekymring at "sparkene" har endret karakter? Kan det tyde på at barnet ikke er helt i form og derfor ikke sparker sånn skikkelig, selv om jeg kjenner en god del "bobling"? Eller har dette bare med måten han ligger på? Noen som har opplevd noe lignende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå