Gå til innhold

Emmaljunga vs Brio?? (samme innlegg som på skravles.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallaisen!

Trenger litt råd her...

Skal jeg velge Brio Happy eller Emmaljunga CityCross? Lille-nurk kommer i desember, slik at vi trenger en vogn som er god på snø og som det er plass til en god sovepose oppi. Ellers kommer den til å bli brukt mer til grusvei og slikt, enn til bykjøring.

Jeg synes det er en fordel med disse hjulene som ikke kan punktere, men det får jeg jo til begge vognene...ellers så er jo dette med vekt et poeng. Brio sin er tyngre enn Emmalj, men vet ikke om det er så mye tyngre at det betyr noe. Ellers så er Brio sin vogn bedre til å vippe/vogge enn Emmal som er mer stiv...tenker jo at det er et poeng at det går an å bysse babyen i søvn...

Har venninner som har begge vognene, og alle er fornøyde :-)

Noen som har noen innspill?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står mellom valget her vi å, men vi ser litt på Emmaljunga Edge Duo, ikke CityCross.

Vet du om baggen er like stor? Syns Emmaljunga sin virker større.

Selv får vi en lillebror i begynnelsen av november, så vi må få plass til pose. Sist fikk vi jo en gutt i mars så da var ikke det så nøye, men ser nå at den er aaalt for liten.Var en kombivogn og vi måtte bytte ut baggen da han var 4mnd så det går ikke nå.

Skrevet

sjekka litt på hjemmesida til begge to og sammenligner man edge duo m brio classic/harmony så er emmaljunga kun 1 cm større i bredden og 5 cm større i lengden. Finner ikke Happy på hjemmesiden dems så mulig de ikke har den lenger

Skrevet

Jeg skal ha i november og tenker på plassen... Emmaljunga sine vogner/bager er ikke av de største og kom vel fram til at Brio er enda mindre så det ble en ganske avgjørende faktor når vi har kommet fram til å kjøpe Emmaljunga. Emmaljunga er også veldig lett og også med sportsdelen, det var også ganske viktig...

Men valget kommer jo veldig an på hva man selv synes er viktigst i en vogn.

Lykke til med valget:)

Skrevet

hmm..tror jeg må ta med gubben på tur for å se litt for på hjemmesiden dems så er målene så og si lik. 1 cm forskjell på bredden merker man ikke.

Skrevet

Nei man merker nok ikke 1 cm i bredden, men den er litt kortere også og Emmaljunga er kortere enn mange andre vogner også... Jeg tenker jeg kan få en stor baby, det skal være plass til vognpose osv... men kan godt være det går helt fint:)

Er bare slik vi har tenkt for vår del...

Skrevet

Takker for svar!

Det er søren meg ikke lett...tror jeg skal ta meg en tur til i butikken jeg :-)

Begge vognene med bag veger det samme, men EL sin sportsdel veger 2 kg mindre enn Brio...så det er vel stort sett det samme.

Fikk forresten et tips i dag av en venninne om å legge mest vekt på sportsdelen, da det er denne en kommer til å bruke lengst...synes det var et bra tips jeg :-) Så skal sjekke ut sportsdelen litt nøyere ved neste butikkbesøk ;-)

Skrevet

Enig med deg om at man fort glemmer sportsdelen- vi har en teutonia s3, og jeg var veldig fornøyd med bagen, men ikke like fornøyd med sportsdelen, og den har vi brukt i snart halvannet år nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...